Toon posts:

Google Website optimizer versie keuze koppelen aan sessie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken de Google Website Optimizer om A/B testing te doen van verschillende onderdelen van onze website. Zo ook van onze sign-up pagina (we verkopen internationaal een monthly subscription service). Bij het testen van de sign-up pagina willen we een nieuw pricing plan testen. Dus de ene gebruiker krijg de oude prijzen en de ander de nieuwe prijzen.

Het enige probleem is dat de meeste bezoekers meerdere keren de sign-up pagina bezoeken (tijdens de zelfde sessie) voordat ze tot aanschaf overgaan en dat de Google website optimizer deze gebruikers tijdens de zelfde sessie naar verschillende versies van de sign-up pagina verwijst. Is het mogelijk om de website optimizer zo in te richten dat hij een cookie zet ofzo en daardoor de bezoeker tijdens de sessie altijd de zelfde sign-up pagina ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik zou het IP opslaan in de database, en dan per IP opslaan welke price-plan ze te zien moeten krijgen. Het kan ook met Cookies maar serverside lijkt me een beter plan.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47

André

Analytics dude

De Google Website Optimizer werkt standaard met cookies en zal aan een gebruiker ALTIJD dezelfde variant laten zien. Deze cookies blijven erg lang geldig, dus hier hoef je niets speciaals voor te maken.

Je kunt zelf op basis van die cookies bepaalde delen van de site laten corresponderen met de test (dependant sections) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval moet ik het even opnieuw testen. Deze werkwijze klinkt inderdaad ook voor de hand liggender. Dus even als dubbel check als alle links in de website steeds naar de originele versie van de page verwijzen moet de website optimizer die in eerste instantie versie 2 heeft gezien, ook constant doorsturen naar versie 2 als hij weer de original opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:12:
In dat geval moet ik het even opnieuw testen. Deze werkwijze klinkt inderdaad ook voor de hand liggender. Dus even als dubbel check als alle links in de website steeds naar de originele versie van de page verwijzen moet de website optimizer die in eerste instantie versie 2 heeft gezien, ook constant doorsturen naar versie 2 als hij weer de original opent.
Door het controle script in beide bestanden te plaatsen garandeer je dit inderdaad. Dan maakt het niet uit of iemand op A of B komt, er komt altijd een redirect naar de juiste versie als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even gecontroleerd en het werkt bij mij niet zoals het hoort. De __utmx and __utmxx cookies schijnen belangrijk te zijn en deze worden wel opgeslagen door de browser. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik mogelijk een verkeerde configuratie heb. De javascripts zijn Ok want de redirect vind plaats en bezoeken + conversies worden geregistreerd door de optimizer. Here is mijn configuratie:

Original: https://secure.domain.com/website/sign-up/
Version 2: https://secure.domain.com/website/sign-up/v2/

Als de original wordt aangeroepen wordt er altijd een querystring toegevoegd zoals deze: ?lang=English&cur=USD&visitortype=consumer&reseller=&nt=

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Door die querystring wordt het een andere URL, en dan werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:00:
Door die querystring wordt het een andere URL, en dan werkt het niet meer.
Dit klopt niet helemaal. Wat de website optimizer doet is de querystring parameters toevoegen aan de URL van de variatie pagina waarheen hij je redirect. Ik heb het probleem gevonden, een ander script genereerde in sommige gevallen een javascript error wat ervoor zorgde dat het Google script niet werkt uitgevoerd. Stom natuurlijk maar gelukkig eenvoudig op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1