Enkele Onkyo TX-SR706 vragen

Pagina: 1
Acties:

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Hallo,

Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige eigenaar van een Onkyo TX-SR706.

Nu vraag ik mij echter een aantal dingen af, ook nog na googlen en lezen van de handleiding.

Als eerste wil ik graag weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen mijn Xbox360 aan te sluiten op mijn onkyo met de ypbpr cable waarbij de het knopje op de stekker van de xbox op HD staat. Via de receiver wordt er totaal geen beeld gegeven. De kwaliteit is duidelijk minder als ik hem gewoon naar TV zet. Terwijl als ik de Xbox direct op mijn Full HD tv zet gewoon mooi eruit ziet.

Ook zou ik graag willen weten hoe je kan zien dat de 1080P upscalling in werking treed. Bij bijvoorbeeld digitenne. Ik zie geen verschil of het via mijn receiver loopt of direct naar mijn tv.

Als laaste zou ik graag willen weten hoe ik 7.1 geluid van .wmv of .mkv files kan krijgen via mijn SPDIF out van mijn laptop. Mijn laptop zit aangesloten via HDMI en Optisch maar ik krijg enkeld 5.1 geluid terwijl ik een 7.1 opstelling hebt.

\

Be fast .... Be furious....

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
input assign iirc

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bl4ckviper
Ik heb input assign gebruikt om dus mijn optische geluid toe te wijzen en ook bij welke knop game/tv ik welke Ypbpr ingang gebruik. Echter werkt het beeld dan enkel en alleen als ik de switch van de stekker op de xbox op TV heb staan ipv HD. Maar ik wil dus HD want dan krijg ik iig 1080i eruit.

• Bl4ckviper
Inmiddels heb ik het probleem opgelost met mijn xbox. Blijkbaar kan de ingang enkel 1080i aan ipv p. Dat verschil merk ik toch niet..

Heb nu alleen nog maar het probleem dat ik geen 7.1 krijg via mijn HDMI van mijn laptop (geen optisch dus). IK kan bij mijn realtek HD sound ding alleen maar stereo selecteren bij de HDMI ipv 5.1 of 7.1. Ik heb nieuwe drivers van NVIDIA en van Realtek geprobeerd. werkte allebei niet. iemand een idee? Hett gaatt om de medion akyo MD96706 met iig een 8600 m GS nvidia kaart. Ik kon helaas niet achterhalen welke realtek er in zit.

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:06

rossinl

Audio/Videophile

Videokaarten met HDMI aansluitingen zijn nog niet altijd geschikt voor 7.1 audio meen ik, en dan met namere oudere modellen videokaarten. Vaak wordt het geluid over HDMI dan ook teruggebracht naar stereo. Ik zou eerst de specificaties checken van je videokaart dus of hij wel overweg kan met 7.1 audio. Wellicht dat je dus moet terugvallen op je SPDIF aansluiting voor het geluid.

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• Chevy454
  • Niet online
Bl4ckviper schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 02:55:
Inmiddels heb ik het probleem opgelost met mijn xbox. Blijkbaar kan de ingang enkel 1080i aan ipv p. Dat verschil merk ik toch niet..
Ik snap geen kneiter van je verhaal :)

Ik heb mijn xbox 360 (heb nog geen hdmi kabel aangeschaft die lang genoeg is) nog niet aangesloten op mijn 606 maar de BR speler en DVD-speler staan ingesteld op 1080p via HDMI en dat werkt gewoon.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bl4ckviper
Chevy454 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:08:
[...]

Ik snap geen kneiter van je verhaal :)

Ik heb mijn xbox 360 (heb nog geen hdmi kabel aangeschaft die lang genoeg is) nog niet aangesloten op mijn 606 maar de BR speler en DVD-speler staan ingesteld op 1080p via HDMI en dat werkt gewoon.
Ja via HDMI gaat het wel. Mijn xbox heeft geen HDMI maar een YPBPR kabel met zo een knopje erop met TV (dan krijg je maar max 420P) en HDTV (dan kan je ook 720, 1080i/p instellen). 1080P werkt alleen als ik deze direct op mijn full HD tv doe. En niet via de YPBPR in van de receiver. Echter werkt het wel als ik 1080i doe. Waarom heb ik geen idee van.

• Bl4ckviper
rossinl schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 03:14:
Videokaarten met HDMI aansluitingen zijn nog niet altijd geschikt voor 7.1 audio meen ik, en dan met namere oudere modellen videokaarten. Vaak wordt het geluid over HDMI dan ook teruggebracht naar stereo. Ik zou eerst de specificaties checken van je videokaart dus of hij wel overweg kan met 7.1 audio. Wellicht dat je dus moet terugvallen op je SPDIF aansluiting voor het geluid.
Tja dat suckt dan toch enorm. Want Ik heb nu geen optische ingangen meer. Coax kan niet vanaf mijn laptop.

Inmiddels weer via SPDIF gedaan doorlussen via ander apparaat. Maar ik had begrepen dat 7.1 iig niet kan via spdif of is dit wel mogelijk op 1 of andere manier?

[ Voor 11% gewijzigd door Bl4ckviper op 28-02-2009 15:33 ]

• Chevy454
  • Niet online
Bl4ckviper schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:28:
Mijn xbox heeft geen HDMI maar een YPBPR kabel met zo een knopje erop met TV (dan krijg je maar max 420P) en HDTV (dan kan je ook 720, 1080i/p instellen). 1080P werkt alleen als ik deze direct op mijn full HD tv doe. En niet via de YPBPR in van de receiver. Echter werkt het wel als ik 1080i doe. Waarom heb ik geen idee van.
Was component in het algemeen niet gelimiteerd op 720p / 1080i? En zal daarom 1080p een grotere datastroom veroorzaken dat de receiver een foutieve datastroom detecteert en daarom niet doorlust?
Bl4ckviper schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:42:
Inmiddels weer via SPDIF gedaan doorlussen via ander apparaat. Maar ik had begrepen dat 7.1 iig niet kan via spdif of is dit wel mogelijk op 1 of andere manier?
is mogelijk via hdmi. Via spdif is dat niet mogelijk ivm de datastroom

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2009 18:44 ]

• Bl4ckviper
Chevy454 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:42:
[...]

Was component in het algemeen niet gelimiteerd op 720p / 1080i? En zal daarom 1080p een grotere datastroom veroorzaken dat de receiver een foutieve datastroom detecteert en daarom niet doorlust?

[...]

Dat van die xbox denk ik dat je gelijk hebt.

Ik weet dat het mogelijk moet zijn via HDMI. Ik krijg het echter niet werkend. Hier gaat het om 7.1 via 9300 wellicht dat het voor mij ook zou helpen. Ik het het iig geprobeerd met de realtek HD drivers 2.17 maar dat werkt dus niet. Verder herkend mijn Nvidia config scherm mijn onkyo ipv de TV en zet ik het geluid ook niet door naar de TV (passtrough) zodat hij vanaf mijn tv die 2 kanaals maar zou herkennen.

Hoop er nog eens een oplossing voor te vinden. Als jij nog iets weet ;)

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:06

rossinl

Audio/Videophile

Chevy454 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:42:
7.1 is wel degelijk mogelijk via SPDIF, het hangt echter van de bitrate van de audiostream af of het over SPDIF kan. DTS of Dolby Digital in 7.1 kan gewoon over SPDIF, maar de nieuwe lossless audioformaten Dolby Digital TrueHD en DTS HD Master Audio kunnen vanwege hun erg hoge bitrate slechts via HDMI getransporteerd worden, hoewel veel videokaarten ook hier nog een limiet hebben op de bitrate die zij ondersteunen, waardoor het vaak alsnog niet mogelijk is om het geluid over je HDMI uitgang te krijgen.
De enige oplossing is dan een Asus Xonar HDAV 1.3 geluidskaart te nemen met HDMI.

Veel films met de 'oude' surroundformaten in 7.1 uitvoering bestaan er echter naar mijn weten niet, vaak houdt het toch wel op bij 6.1 (Dolby Digital EX of DTS ES (Discrete)). Ik vraag me dus af of het wel zo belangrijk is voor de TS om 7.1 te kunnen transporteren. Of draait de TS Blu-rays af op zijn laptop met de nieuwste audioformaten?

Ik heb zelf een Onkyo TX-SR875 en heb persoonlijk geen enkel probleem bij het afspelen van het geluid van films over mijn receiver naar mijn luidsprekerset.

[ Voor 24% gewijzigd door rossinl op 01-03-2009 19:42 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• Bl4ckviper
rossinl schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:34:
[...]

7.1 is wel degelijk mogelijk via SPDIF, het hangt echter van de bitrate van de audiostream af of het over SPDIF kan. DTS of Dolby Digital in 7.1 kan gewoon over SPDIF, maar de nieuwe lossless audioformaten Dolby Digital TrueHD en DTS HD Master Audio kunnen vanwege hun erg hoge bitrate slechts via HDMI getransporteerd worden, hoewel veel videokaarten ook hier nog een limiet hebben op de bitrate die zij ondersteunen, waardoor het vaak alsnog niet mogelijk is om het geluid over je HDMI uitgang te krijgen.
De enige oplossing is dan een Asus Xonar HDAV 1.3 geluidskaart te nemen met HDMI.

Veel films met de 'oude' surroundformaten in 7.1 uitvoering bestaan er echter naar mijn weten niet, vaak houdt het toch wel op bij 6.1 (Dolby Digital EX of DTS ES (Discrete)). Ik vraag me dus af of het wel zo belangrijk is voor de TS om 7.1 te kunnen transporteren. Of draait de TS Blu-rays af op zijn laptop met de nieuwste audioformaten?

Ik heb zelf een Onkyo TX-SR875 en heb persoonlijk geen enkel probleem bij het afspelen van het geluid van films over mijn receiver naar mijn luidsprekerset.
Ik speel eigenlijk alle HD formaten vanaf mijn laptop ook volledige Blu ray iso. Ik heb inderdaad niet erg veel films die 7.1 dragen. Maar voor de toekomst wil ik dit toch wel kunnen vanaf mijn laptop.

Heb 5.1 over spdif gewoon weer aan de praat hoor heb ws geen film die 7.1 DTS bij zich draagt. Is er ergens een soort van Demo bluray of wat dan ook te downloaden waarmee het te testen is?

Het is iig wel zeker dat ik 7.1 over HDMI voor HD DTS Dolby Digital true HD wel kan vergeten vanaf mijn laptop?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
rossinl schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:34:
[...]
7.1 is wel degelijk mogelijk via SPDIF, het hangt echter van de bitrate van de audiostream af of het over SPDIF kan. DTS of Dolby Digital in 7.1 kan gewoon over SPDIF
Er is geen discrete 7.1 mogelijk over SPDIF. Dit betreft altijd een ge-matrix'te vorm van 5.1, dus niet vergelijkbaar met de nieuwere, discrete 8-kanaals, audioformaten. Dolby EX en dergelijke zijn ook gewoon 5.1-signalen.

Nickname does not reflect reality

• Bl4ckviper
Het is iig wel zeker dat ik 7.1 over HDMI voor HD DTS Dolby Digital true HD wel kan vergeten vanaf mijn laptop?

Zit er aan te denken een tvix m 6500a aan te schaffen zou deze wel gewoon 7.1 aan kunnen?

Weet iemand waar je samples vandaan kan halen van bijvoorbeeld dolby true HD en HD Dts etc?

[ Voor 45% gewijzigd door Bl4ckviper op 03-03-2009 00:32 ]

Pagina: 1