Ik probeer een object te editten die een List<> collectie als property heeft. Als ik op het edit knopje klik krijg ik de standaard collection editor van .Net te zien en kan ik objecten toevoegen. Vervolgens klik ik op Ok, maar dan wordt de collectie niet opgeslagen
Ben ik iets vergeten of moet ik nog wat speciaals doen? Het vreemde is, als ik een array van die objecten gebruik het wel werkt

Dit is de class:
en zo vul ik de propertygrid:
Als ik dus de PropertyCollection edit worden de waardes niet opgeslagen en voor de PropertyCollection1 wel. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de List ook gevuld wordt?
Ben ik iets vergeten of moet ik nog wat speciaals doen? Het vreemde is, als ik een array van die objecten gebruik het wel werkt
Dit is de class:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| public class Class2 { private List<Class2> _PropertyCollection; public List<Class2> PropertyCollection { get { return _PropertyCollection; } set { _PropertyCollection = value; } } private Class2[] _PropertyCollection1; public Class2[] PropertyCollection1 { get { return _PropertyCollection1; } set { _PropertyCollection1 = value; } } } |
en zo vul ik de propertygrid:
C#:
1
2
3
| private void button2_Click(object sender, EventArgs e) { propertyGrid1.SelectedObject = new Class2(); } |
Als ik dus de PropertyCollection edit worden de waardes niet opgeslagen en voor de PropertyCollection1 wel. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de List ook gevuld wordt?
Hail to the king baby!