Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] melding "usb device not recognized" bij kvm switch

Pagina: 1
Acties:

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:10

winnie

de poes...

Topicstarter
(jarig!)
Hallo,
ik heb een conceptronic CKVM2U KVM switch. Dit is een switch met USB poorten (geen PS/2). Als ik de switch gebruik om van pc1 (XP SP3) naar de andere pc (XP SP3) over te schakelen, dan worden de aangesloten toetsenbord en muis niet herkend. (aangesloten = aangesloten op de KVM). Wel krijg ik op beide pc's de melding: "usb device not recognized". Klik ik op die melding, dan zie ik een schermpje waarop een USB Root Hub (2ports) wordt getoond met daaraan 1 unknown device. (Ik zou er twee verwachten, maar goed). De muis krijgt wel stroom (ik zie het lampje branden). Toetsenbord is helemaal dood (geen lichtje aan bij num lock inschakelen).
Als ik toetsenbord en muis van de kvm afhaal en dan omschakel, dan blijf ik dezelfde melding houden ("usb device not recognized"). Ik heb op de conceptronic site gekeken, daar staat niets over deze kvm switch, en bij een andere type KVM roepen ze:
This is most likely a USB legacy issue. You need to configure the 'USB Legacy' option in your systems BIOS to 'Disabled'. Refer to the manual of your system and/or motherboard on how to change this setting.
Dat heb ik gedaan, geen effect. Verder gezocht via google, maar dat heeft ook geen bruikbare tips opgeleverd.
Ik heb alle USB-appraten al eens uit een PC getrokken, maar als ik die er één voor één weer instop dan gaat het mis bij de KVM switch usb stekker. Ook als ik alleen maar de KVM USB stekker aansluit op de pc verschijnt de melding.

Kortom: ik weet het niet meer. Iemand tips om dit ding werkend te krijgen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijder de apparaten eens uit Apparaatbeheer en test het dan eens opnieuw. Vaak gaat het wel goed bij hardware wat niet juist herkend wordt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
(jarig!)
Dat is het leuke: er staat niets in het apparaatbeheer wat "vreemd" is. Ik heb voor het gemak maar even een usb-toetsenbord en usb-muis rechtstreeks op de pc aangesloten, maar verder zie ik niets in appraatbeheer. Geen onbekende apparaten en ook niet het toetsenbord en de muis die via de KVM zijn aangesloten

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
(jarig!)
En opgelost. Nog eens zoeken bracht dit naar boven. Alle USB/VGA aansluitingen (is combistekker bij mij) uit de kvm trekken en weer aansluiten en het werkt weer.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 12:58
Herkenbaar probleem. Heb het zelf ook met een sitecom usb kvm gehad. Hij deed het tijden goed en dan opeens foutmelding.

Alles eraf, dan alles eraan en het werkte weer.

Soms deed die het maanden achter elkaar goed, en soms was het binnen een dag 4 keer foute boel. Onlangs omdat me scherm op vga stoorde, me scherm aan de dvi gehangen. Toen ook meteen de kvm eruit geknikkert omdat ik het zat was. Nu nog even aan het kijken of er een dvi kvm switch bestaat, of dat ik beter een klein goedkoop 15" tfttje koop voor me test pc's.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
(jarig!)
:) Te weinig ruimte hier voor meerder monitors en toetsenborden.
Pagina: 1