Externe harde schijf partitie wordt niet herkend in Vista

Pagina: 1
Acties:

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf, namelijk een partitie op mijn externe harde schijf wordt niet herkend in Vista.

Ik heb deze externe harde schijf ruim een jaar geleden gepatitioneerd in Windows Vista en toen deed hij het nog. Hierna heb ik hem bijna alleen gebruikt XP en werkt daar momenteel nog steeds perfect op. Er zijn drie partities en de 2e doet het niet.

Wat heb ik al geprobeerd: in schijfbeheer de schijf als actief gemarkeerd -> Geen resultaat
De stationsletter van partitie 1 en 3 veranderd -> Geen resultaat
Stationsletter partitie 2 lukt niet (moet schijfbeheer/pc opnieuw opstarten -> gedaan, geen resultaat)

Formatteren wil ik absoluut niet doen, want op die partitie staat namelijk al mijn foto's sinds 2005.

Iemand een idee wat ik kan doen?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41
Booten vanuit een linux live cd of via xp een backup draaien? Beetje nood oplossing. Maar dan loop je de minste kans je data te verliezen.

Als je de backup hebt kan je altijd nog prutsen om die partitie in vista werkend te krijgen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:45

lier

MikroTik nerd

En wat houdt dat nou..."hij doet het niet" ?
Welk emelding krijg je ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• H92!
  • Niet online
De partitie verschijnt niet in 'Deze computer' in Vista.

• lier

lier

MikroTik nerd

Open eens Diskmanagement (vanuit Computer management) en bekijk daar de status.

• H92!
  • Niet online
Dat heb ik gedaan (Schijfbeheer). In de eerste post staat dat ik daar niet zoveel kan doen. Hij staat daar wel tussen trouwens.

• lier

lier

MikroTik nerd

Maak dan op z'n minst een schermprintje...dan kunnen wij er misschien wel iets mee...

:P

• H92!
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:50:
Maak dan op z'n minst een schermprintje...dan kunnen wij er misschien wel iets mee...

:P
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/572/schijf.jpg
Als ik op rechts klik en dan op 'Stationsletter en paden wijzigen...' of 'Eigenschappen', dan krijg ik die foutmelding die eronder staat.

Ik heb ook op Windows XP alle letters proberen te veranderen, maar dit heeft geen effect op Vista :(
Pagina: 1