Toon posts:

Vista-like Powermanagement voor XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een XPS m1330 en daar heb ik windows xp op geinstalleerd. Eerst had ik gewoon vista, en als ik daar mijn powermanagement op hoge prestaties instelde (zonder lader) dan kon ik ook echt gamen op volle prestaties. Maar in windows xp lukt dat niet. Als ik in windows xp de powermanagement instel op prestatie heb ik zonder stroom nog steeds ongeveer 15fps minder in WoW dan als ik de stroom aansluit :(

Weet iemand of er een tooltje voor XP bestaat die gelijk is aan de powermanagement van vista? Zodat ik zonder stroom dus ook voluit kan gamen.

Alvast bedankt!

Gijs-Jan

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Check in ieder geval met CPU-Z en GPU-Z je snelheden van je CPU en videokaart op zowel netstroom als zonder. Ik denk dat je CPU wel volop loopt (wat doorgaans door dat energiebeheer wordt geregeld), maar je videokaart (NVIDIA?, specs zouden wel handig zijn) niet. Dat zou dan in het NVIDIA config. scherm kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 8400m gs. In de Nvidia config had ik het al uitgezet dat de vga controlled is door powermanagement.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-01 14:34

Joran

<3 natalee

ik raad speedswitchxp aan en dan die op performance te gooien. Werkt voor mij altijd prima

Send me your gameboys

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Ik heb Stress test gedraaid:

Stresstest zonder stroom: cpu multiplier x8.0
Stresstest met stroom: cpu multiplier x10.5

Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat me cpu zonder stroom ook x10.5 kan?

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07-2025
Wat voor mij altijd werkte was bij energiebeheer je laptop instellen op Altijd Aan, daarna bleef mijn pentium mobile op 1.73 inplaats van 777ghz.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt met Speedswitchxp!

bedankt
Pagina: 1