Compilen van toolchain + directfb + libjpeg voor NMT (linux)

Pagina: 1
Acties:

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik wil graag wat gaan programmeren voor de Popcornhour A-110. Op de PCH-A110 draait linux en om je programma's erop te kunnen laten draaien moet je ze compilen dmv een toolchain.

Op deze Wiki staan de stappen allemaal netjes uitgelegd en met die beschrijving ben ik aan de slag gegaan.

De stappen die ik heb genomen:Bij de stap:
4. Configure as follows, you might need to disable some other libraries if you don't want to cross compile things you have installed (change --build as necessary)

./configure --target=mipsel-linux-uclibc --host=mipsel-linux-uclibc --enable-x11=no --enable-png=no --with-gfxdrivers=none --build=i386
Krijg ik echter steeds de foutmelding "JPEG support is missing - many applications won't work correctly!".

Ik heb daarom de libjpeg en libjpeg-dev package geinstalleerd, maar dat hielp niet. Toen heb ik geprobeerd om het met Suse 11 aan de praat te krijgen maar steeds diezelfde error :(.

Ook heb ik geprobeerd de sources van de libjpeg package zelf te builden naar de toolchain, maar dat gaf ook geen resultaat.

Ik ben echt een noob op het gebied van linux en weet nu echt niet meer hoe nu verder met dit probleem :|. Dus alle hulp is welkom :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85