Toon posts:

driver videokaart vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar een videokaart driver van een IBM Netvista computer. Type 8305-VTG.
Bij Beeldschermadapters staat: Standaard-VGA grafische adapter.
Ik heb op deze pc Windows server 2008 draaien.

Kan iemand mij hier mee helpen? ik heb zelf al gezocht maar dat heeft niet geholpen.

Alvast bedankt.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

3e hit bij Google. 8303 + VGA + Driver Laat maar weten of je er iets aan hebt..

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al verschillende drivers geprobeerd, maar nog geen succes. Als ik denk dat ik een goede driver heb gevonden en hem wilt installeren, dan zegt die dat het niet wordt ondersteund met server 2008 :|

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De drivers op de IBM-site zijn een beetje outdated en ondersteunen geen Server 2008. Zoek op welke videokaart in je systeem zit (Everest, of andere programma's die zoiets kunnen, of schroef je systeem open en kijk wat er op de kaart staat) en download recente drivers bij de fabrikant.

Rail Away!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 23:26
Als dit jou computer is dan heb je een 845G integrated videokaart. Hiervoor zijn geen vista/2008/win7 drivers. Uit fora blijkt het te lukken met de XP drivers van intel geinstaleerd in compatability en administrator mode. Ook schijnen de 865G drivers te werken als je deze geforceerd installeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken, maar ik ben niet veel wijzer geworden..
Het is iig een onboard videokaart...

hier wat op everest stond:

Device description: Standaard-VGA grafische adapter
Adapter string: VGA
BIOS string: hardware version 0.0
Chip set: Intel(r)845G/845GL/845GE/845GV Graphic Chip Accelerated VGA
DAC type: 8 bit
memory size: 832 KB

Verwijderd

Topicstarter
Hartsikke bedankt Blastpe! Ik had al eerder de 845G videokaart driver geprobeerd maar toen zei die dat hij niet ondersteund werd. Nadat ik dit ik compatability op windows server 2003 had gezet, lukte het! :)
Pagina: 1