Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MS Excel 2003] Filteren van een lijst maar niet hele bereik

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 09:51

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik heb hier een een lijst die er als volgt uitziet

[introtekst]
[kopjes-rij]
[subkopjes-rij]
[data]
[totalen balk]
[overige informatie]

Ik wil hier kunnen filteren. Bij autofilter pakt excel keurig de kopjes. Als ik nu in een kolom op iets filter ben ik echter alles uit de rijen [subkopjes], [totalenbalken] en [overige informatie] ook kwijt. Logisch zou ik zeggen.

Maar ik wil die dingen laten staan. M.a.w. autofilteren op een bereik. Met 'Uitgebreid filter' lukt het me ook niet. En volgens mij is uitgebreid filter daar ook niet voor bedoeld. Ik zie wel met uitgebreid filter dat de range inderdaad te ver gaat. Het is wel zo dat [overige informatie] niet meegenomen wordt (itt ik hierboven zeg) dus hij kan het wel :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Laat gewoon eens netjes een lege rij over na de data, en probeer opnieuw een autofilter in te stellen. :)
Die subkopjes-rij wordt iets lastiger, maar die snap ik niet helemaal. Wil je dan daar niet op filteren?

[ Voor 33% gewijzigd door pedorus op 27-02-2009 11:31 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
er zit een lege rij tussen

en die subkopjes is meer als volgt

hoofdkopjes: naam | januari | februari | maart | etc
subkopjes: [niets] | a | b | a | b | a | b | etc

die hoofdkopjes hebben elke maand een span van 2 koloms en de subkopjes zijn de kopjes per kolom per maand.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Een voorbeeldbestand zou al heel erg helpen, anders blijft het giswerk.

Zoals ik het begrijp heb je eigenlijk meerdere datatabellen op één tabblad staan. Filteren met autofilter zou al stukken eenvoudiger gaan als je al die tabellen op afzonderlijke tabbladen zet.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
een voorbeeldbestand maken is een beetje lastig.

Ik heb maar 1 datatabel
Het is een overzichtslijst van kosten.

De 1e kolom bevat de namen van personen.
De 2e kolom e.v. bevat een maand (met een span van 3 om precies te zijn) Daarin staan 3 bedragen.

je hebt dus iets in de trant van

naam | januari | februari
jasper | 100 | 150 | 125 | 200 | 225 | 230

waarbij de 100-tallen dan de 3 van januari zijn en de 200-tallen van februari.
De subkopjes waar ik het over had zijn dan de 3 kopjes boven de kolommen per maand.

Onder dit hele verhaal komen balken met (sub)totalen

daaronder staat weer een legenda voor kleurgebruik.

als ik nu filter op naam dan raak ik alles kwijt behalve die rijen die met de-naam beginnen. Logisch zou je zeggen. Het is al opgelost als ik het filter zou kunnen laten slaan op het stuk waar de namen staan.

overigens werkt subtotaal(9,bereik) ook niet want die hele rij verdwijnt zodra ik filter.

In Excel op de Mac krijgt mijn autofilter een versleepbaar kader. Dat is eigenlijk wat ik zoek voor de pc.

offtopic:
fijn die melding op worksheet.nl... de huilies daar verwijderen gelijk die posting :x

Verwijderd

offtopic:
Die "huilie" was ik. Vind het namelijk nooit zo netjes als mensen niet het geduld kunnen opbrengen om op één forum even een oplossing af te wachten, alvorens het ook op een ander forum te proberen.

Ontopic:
Logisch zou je zeggen.
Inderdaad: volstrekt logisch. Ik snap je probleem dan ook niet en vraag je daarom om een voorbeeldbestand te uploaden. Strip dat eens van gevoelige informatie en zet er pseudo-info voor in de plaats.

Moet toch niet zo moeilijk zijn, of wel?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Als jij een auto gaat kopen en je bent op een feestje, vraag je dan aan 1 persoon een mening gedurende een hele avond? Ik crosspost toch niet op één forum? Daar houd ik namelijk ook niet van. Het is dan ook geen geduldkwestie, maar nadat ik hier gepost had kwam ik achter het worksheet forum. Dus ik dacht: hee, hier moet ik wezen. Ik zou nog liever hier op GoT het topic trashen. Hopelijk is nu duidelijk wat de beweegreden was.

ik zal eens een dummy maken als ik vanaf thuis dit weekend bij het werk kan. Moet wel kunnen ja.

Het probleem is dat het autofilter teveel info meepakt. Alle info onder de tabel pakt hij ook mee. En ja ik heb een witregel ertussen.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jazzper schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:27:
Het probleem is dat het autofilter teveel info meepakt. Alle info onder de tabel pakt hij ook mee. En ja ik heb een witregel ertussen.
Tsja, bij mij stopt het autofilter toch echt bij iedere witregel. Als je rechts klipt op een rij en voor invoegen kiest, dan wordt het autofilter vanaf die witregel echt niet meer toegepast... Ik zie dat er wel iets geks is als je op een samengevoegde cel een autofilter toepast: dan gebeurd dit pas als je autofilter aan en uit-zet. Maar een autofilter op samengevoegde cellen is sowieso iets geks.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1