Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[ABO] T-mobile duo-sim - 2e sim met 3G ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een "aanbieding" van t-mobile om over te stappen van Orange, iPhone is een optie.
Zonder jailbreak kan ik het ding niet gebruiken om te internetten via 3G op m'n macbook of een ander device.

Nu geven ze de optie voor duo-sim - onder het mom van "Duo Sim: een extra simkaart met hetzelfde nummer. Voor in de autotelefoon bijvoorbeeld."

Een autotelefoon, jongens welk tijdperk leef ik ? maar goed....

Heeft die 2e sim ook mogelijkheid om 3G te gebruiken onder hetzelfde abbo dat iemand weet ?

Het is overigens wel bizar dat je niet de "netshare app" op je iPhone kunt gebruiken, maar dat een 2e sim wel een optie zou zijn voor de laptop.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Die tweede sim is ook niet bedoeld voor je laptop ;)
Bekijk het anders. Je hebt nog een oude Nokia liggen, en je wil niet je iPhone meenemen op stap. Je zet de iPhone uit, en de Nokia aan, et voila. Zelfde nummer en internet op je Nokia. Van wat ik overal heb gelezen zijn de abbo features exact gelijk. Het zou het toestel zijn wat je zou kunnen limiteren.

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:29

N0 0B

cxb1=N#

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:36:
Een autotelefoon, jongens welk tijdperk leef ik ? maar goed....
Ik kan zeggen dat de nieuwe citroen C5 de optie heeft om een interne simkaart te installeren zodat een 'parrot' oid onnodig is.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het graag op mijn manier bekijken :') met 3G USB modem op m'n Macbook

Verwijderd

Die simkaart is letterlijk een kloon, je hebt twee simkaarten met hetzelfde SIM-nummer. Er is dus geen verschil. Enig mogelijk probleem is dat T-Mobile ziet dat je via een ander IMEI-nummer aan het internetten bent, en voor zover ik weet is dat niet toegestaan met het iPhone abonnement.

• Question Mark
  • Laatst online: 17:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

N0 0B schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:43:
[...]

Ik kan zeggen dat de nieuwe citroen C5 de optie heeft om een interne simkaart te installeren zodat een 'parrot' oid onnodig is.
Ik heb die optie ook gehad in mijn 307 en moet zeggen dat het een dramatische oplossing is. Elke keer als die 307 op contact gezet werd (als mijn vriendin hem gebruikte, tijdens onderhoud bij de garage, etc) was ik niet meer mobiel bereikbaar... Simkaart elke keer eruit halen was ook geen optie...

[/offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:45:
Die simkaart is letterlijk een kloon, je hebt twee simkaarten met hetzelfde SIM-nummer. Er is dus geen verschil. Enig mogelijk probleem is dat T-Mobile ziet dat je via een ander IMEI-nummer aan het internetten bent, en voor zover ik weet is dat niet toegestaan met het iPhone abonnement.
triest zou het zijn.

maar ook als ik de comment hierboven lees; je iPhone zou dan zelfs uit moeten staan om gebruik te kunnen maken van de andere sim ?

ik voel een jailbreak aankomen.... :/

• Question Mark
  • Laatst online: 17:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yep, de simkaart die zich het laatst "geregistreerd" heeft bij een zendmast wordt de actieve simkaart.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• UltraSub
  • Laatst online: 08-11 10:57
Mwah, ik kan het me wel voorstellen. De énige reden dat de snelheden bij het iPhone abbo dermate hoog zijn, is omdat ze weten dat je het toch niet zo heftig zult gebruiken als met een laptop. En als je kijkt voor hoe weinig geld je die snelheden krijgt, in verhouding met de prijzen die je voor volwaardige HSDPA verbindingen (waar je dus wel mee mag internetten op je pc/laptop), dan is het bedrag bij T-Mobile een schijntje. Dus op zich kan ik er goed in komen dat ze niet willen dat het op een andere manier wordt gebruikt dan met een iPhone.

En ja, ze kunnen het zien. Niet alleen met het imei nummer van de telefoon, ook als je er uit springt qua dataverbruik en ze kijken naar hoe je het gebruikt, zullen ze meteen zien dat je veel meer en sneller achter elkaar internetverkeer genereert. Of ze het ook daadwerkelijk doen weet ik niet. Maar het is vrij simpel te zien. Zou me niks verwonderen als ze vinden dat er te veel misbruik van wordt gemaakt dat ze het automatiseren.
maar ook als ik de comment hierboven lees; je iPhone zou dan zelfs uit moeten staan om gebruik te kunnen maken van de andere sim ?

ik voel een jailbreak aankomen.... :/
Precies, wat Question Mark zegt. De laatst aangemelde wordt actief, en de andere valt van het netwerk af. Dat is het principe van duo-sim.

Verwijderd

Topicstarter
@Ultrasub; daar is idd iets voor te zeggen, ik ga ze eens uithoren in de shop wat de mogelijkheden zijn - mochten ze dat weten :P

Verwijderd

Topicstarter
conclusie (uit de winkel) is zoals je zei UltraSub; 2e sim werkt wel met 3G maar het moet niet uit de klauwen lopen, ze kijken er passief naar.
Pagina: 1