Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is mijn laptop altijd zichtbaar/vindbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 11:46
Deze week wilde men mij doen geloven dat een in de kofferbak van mijn auto opgeborgen laptap welke geheel uit staat (dus niet standby maar echt uit!) ook te vinden is door het boevengilde: "Zelfs wanneer de computer niet aanstaat, kan vanuit de buitenkant van de auto met een Wifi- en/ of een zware metaaldetector de aanwezigheid van een laptop in de kofferruimte worden vastgesteld'' .

Ik kan me dat niet voorstellen. Is mijn inzicht aan het achterlopen of wil men hier een fabeltjke de wereld in helpen?

Any comments?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Surf_dude schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:48:
Deze week wilde men mij doen geloven dat een in de kofferbak van mijn auto opgeborgen laptap welke geheel uit staat (dus niet standby maar echt uit!) ook te vinden is door het boevengilde: "Zelfs wanneer de computer niet aanstaat, kan vanuit de buitenkant van de auto met een Wifi- en/ of een zware metaaldetector de aanwezigheid van een laptop in de kofferruimte worden vastgesteld'' .

Ik kan me dat niet voorstellen. Is mijn inzicht aan het achterlopen of wil men hier een fabeltjke de wereld in helpen?

Any comments?
Het lijkt me sterk, maar als ze lucht ervan krijgen dat jij misschien een laptop achterin heb zitten (Ze hebben bv je laptop uit je kofferbak zien halen, zien je auto een tijd later nog een keer, dan kunnen ze wel eens een poging wagen)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 12:37
Nee niet mogelijk. Alles is uit zoals je aan geeft, ze kunnen natuurlijk wel gewoon goed opletten en toevallig zien dat je hem in de kofferbak legt.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

[search=kofferbak auto laptop] :)

Rail Away!

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 11:46
Sluiten maar. Inderdaad geen nieuw item. Dank.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een metaal detector tegen een auto houden :')

Met WiFi finders en/of bluetooth of Infrarood. is het mogelijk mits aan of slaapstand.
Dus tjah beoordeel zelf

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
De kofferbak van een auto, geen stationcar, lijkt mij een kooi van Faraday; als in er zit een metalen kast om je laptop....

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Eventueel kan het natuurlijk wel met doorlichting, maar apparatuur waarmee auto's kunnen worden doorlicht is nogal opvallend.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Bluetooth/WiFi inderdaad, maar als je laptop helemaal uit staat dan heb je daar niks aan. Alleen als hij in slaapstand/standby staat.

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Bluetoothantennes die in laptopmobo's ingebouwd zijn, vallen soms nog te detecteren, ook al staat het toestel volledig uit, antennes produceren electrische impulsen die afhangen van de elektromagnetische velden / stralingen waarin het zich bevindt. Ook als is een antenne bedoelt om op een bepaalde frequentie te werken, andere frequenties zullen ook effect hebben.
Als je dus zeer gericht een krachtig signaal stuurt naar een antenne waarvan je de operatiefrequentie kent (bv. bluetooth) zal er een elektrisch veld ontstaan dat ook te meten valt, en afhangt van het type antenne (stel bluetoothantenne).
Je kan dus in principe zo'n signaal sturen in de richting waar je vermoed dat er zich een antenne bevind (en daaraan hopelijk een laptop) en dan met een andere antenne naar een elektrisch veld zoeken dat ontstaat als dit signaal een bluetoothantenne tegenkomt.
Het feit dat een auto een faradaische kooi is heeft nadelen als je snel een hele parking wil afspeuren, maar als het kan ook in het voordeel van de dief gebruikt worden, met een kleine aanpassing van de meetantenne (die je kent aangezien de meeste auto's van staal gemaakt zijn van ongeveer dezelfde dikte) en een door het signaal dicht bij de auto te brengen zal dan makelijk te vinden zijn of er al dan niet een bluetoothantenne aanwezig is.

Met een wifiantenne lijkt me dit veel moeilijker, aangezien deze veel complexer zijn en een veel ruimere Impedantie ondersteunen nodig voor hoge datasnelheden, maar met wat onderzoek is er wel een kans dat je een signaal opvangt.

Theoretisch gezien is het op deze manier volgens mij mogelijk, het enige nadeel: veel onderzoek = veel geld nodig om het juiste signaal en antenne te creëren en redelijk kleine slaagkans in praktijk, + je kan enkel een bepaalde soort antenne vinden, niet elke laptop zal dus vindbaar zijn + het signaal uitzenden kost veel energie= niet verplaatsbaar of je moet heel wat baterijen meesleuren.
Pagina: 1