Toon posts:

Prestatie verlies bij systeem upgrade.

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views

Verwijderd

Topicstarter
goeiedag, ik heb laatst een 2e hands een asus striker extreme bordje kunnen krijgen + 4 gb ddr 2 pc 6400.

hier de specs:

oude systeem

amd 3500 +
asus a8n sli premium
1 gb ddr pc 3200
geforce 7600 gt xxx
xgear 400 wat voeding
windows xp gamerz edition32bit

nieuw systeem

e6550 conroe
asus striker extreme
4 gb ddr2 pc 6400
geforce 7600 gt xxx
recom 600 watt voeding
windows xp gamerz edition 32bit

nu heb ik de chipset drivers geinstaleerd, zegt op de nvidia site dat me drivers up to date zijn. en ook van me videokaart drivers heb ik de laatste versie. nu het volgende, met m'n oude systeem draaide ik bijv cod 4 nog best redelijk maar me fps is nu een stuk minder hoog dan m'n oude sysstem terwijl dit systeem toch stuk sneller is. ik weet dat m'n vieokaart niet top is maar alsnog moet er een redelijk fps uit te-halen zijn. heeft iemand enig idee ? ook heb ik me bios al op default gezet. alvast bedankt _/-\o_

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zijn er instellingen aan je videokaart veranderd? AA e.d.? In de drivers of in het spel zelf?

En benchmark eens en vergelijk dat met andere resultaten op het internet?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Heb niks aan me videokaart veranderd. gewoon normale drivers geinstaleerd. zelfde patches gebruikt als op me oude pc in het spel. ook bij andere games zoals fear draait hij minder goed.

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-07 23:15
Heb je ook je windows (of een ander OS) opnieuw geinstalleerd? De 3500 is volgends mij een single core cpu, en ikzelf heb welleens problemen gehad met een slipstreamed XP installatie waarbij een dualcore met maar 1 core geinstalleerd werd, doordat ik teveel hardware support eruit had gehaald. Moest toen een volledige reinstall doen zodat de cpu juist geinstalleerd werd.

Verwijderd

Topicstarter
de 3500 is idd single core , en xp gamerz edition is een gemodificeerde en ligte versie dat is waar.
mischien gewoon een xp proffesionel erop zetten ? en dan 32 of 64 bit ?

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je graphics settings (of performance/quality settings of hoe het in het betreffende spel ook genoemd wordt) bij de nieuwe pc net zo staan ingesteld als op de oude, anders kun je niet vergelijken.

Waarschijnlijk hebben de spellen zichzelf automatisch 'mooier' ingesteld, omdat je in je nieuwe pc een betere cpu en meer RAM hebt.

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-07 23:15
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:12:
de 3500 is idd single core , en xp gamerz edition is een gemodificeerde en ligte versie dat is waar.
mischien gewoon een xp proffesionel erop zetten ? en dan 32 of 64 bit ?
Je kan simpel controleren of jouw huidige windows installatie 1 of 2 cores gebruikt. Ga naar taakbeheer van windows en kijk dan bij het tabblad prestaties. ( ik zit op een vista computer maar ga er vanuit dat het hetzelfde eruit ziet). Als je windows installatie 2 cores ondersteunt zal achter de meter "cpu gebruik" 2 grafieken staan, zoniet dan maar 1. (voor elke core weergeeft windows zijn eigen grafiek).
De keuzen voor welk OS je moet instaleren is aan jezelf. Wel zou ik een 64bit OS kiezen gezien gezien je dan de volledige 4GB intern geheugen gebruikt. Ikzelf ben niet echt fan van Windows XP 64bit in vergelijking met Windows Vista 64 bit, gezien de Vista versie veel stabieler aanvoelt + betere ondersteuning heeft kwa drivers. Je moet voor jezelf kijken of je de kosten van een Vista pakket het waard vind.

Verwijderd

Topicstarter
NATStudent schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:17:
Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je graphics settings (of performance/quality settings of hoe het in het betreffende spel ook genoemd wordt) bij de nieuwe pc net zo staan ingesteld als op de oude, anders kun je niet vergelijken.

Waarschijnlijk hebben de spellen zichzelf automatisch 'mooier' ingesteld, omdat je in je nieuwe pc een betere cpu en meer RAM hebt.
De graphics staan zelfs lager dan me oude pc , ik krijg me fps amper boven de 100 terwijl die dat met me oude pc redelijk kon (80-200) zelfs AA staat uit en is de resolutie lager.

ik heb het moederbord 2e hands gekocht inclusief het geheugen mischien moet ik dat erbij vermelden ?
is er zoiets als een driver check (gratis ) zodat ik kan zien of al me drivers up to date en geinstaleerdzijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Chooman schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:58:
[...]

Je kan simpel controleren of jouw huidige windows installatie 1 of 2 cores gebruikt. Ga naar taakbeheer van windows en kijk dan bij het tabblad prestaties. ( ik zit op een vista computer maar ga er vanuit dat het hetzelfde eruit ziet). Als je windows installatie 2 cores ondersteunt zal achter de meter "cpu gebruik" 2 grafieken staan, zoniet dan maar 1. (voor elke core weergeeft windows zijn eigen grafiek).
De keuzen voor welk OS je moet instaleren is aan jezelf. Wel zou ik een 64bit OS kiezen gezien gezien je dan de volledige 4GB intern geheugen gebruikt. Ikzelf ben niet echt fan van Windows XP 64bit in vergelijking met Windows Vista 64 bit, gezien de Vista versie veel stabieler aanvoelt + betere ondersteuning heeft kwa drivers. Je moet voor jezelf kijken of je de kosten van een Vista pakket het waard vind.
ik zie beide grafieken staan dus dat is het ook niet , ik ga denk ik vanmidag nieuwe windows instaleren .

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso is het altijd raadzaam om met een nieuw systeem een herinstallatie van Windows te doen.

Overigens is de meerwaarde van die zogenaamde 'Gamerz Edition' nihil ten opzichte van een normale Windows installatie.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:13:
[...]

De graphics staan zelfs lager dan me oude pc , ik krijg me fps amper boven de 100 terwijl die dat met me oude pc redelijk kon (80-200) zelfs AA staat uit en is de resolutie lager.
Buiten de vraag of het wel nut heeft om zoveel fps te willen hebben, is dit geen goede manier om de prestaties van je systeem te meten. Download 3dMark06 en draai daar eens een benchmark mee, dan pas weten we of de basisprestaties van je systeem in orde zijn.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bij zo'n verandering van hardware altijd Windows opnieuw installeren.

• Laid To Rest
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09-2025
Heb je de instellingen van je game wel het zelfde als de vorige keer staan?

Ook bij het Nvidia Control Panel kun je bij advanced settings de V-Sync uitschakelen, misschien had je dat bij je vorige installatie wel ingeschakeld.

• scenix_
  • Laatst online: 14-11-2025
Sorry dat ik het ook nog een keer zeg maar mijn advies geld: Opnieuw installeren XP, gebruik hierbij dan gerust je eigen versie (met SP3?) En check het dan nog een keer. succes!

• Laid To Rest
  • Laatst online: 26-09-2025
dat is inderdaad de 2e oplossing

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:39:
Sowieso is het altijd raadzaam om met een nieuw systeem een herinstallatie van Windows te doen.

Overigens is de meerwaarde van die zogenaamde 'Gamerz Edition' nihil ten opzichte van een normale Windows installatie.
ik heb er al een nieuwe windows op gezet , na dat ik alles opnieuw in me kast heb gebouwd.

ik ga wel effe een benchmark test doen , zal uitslag zo geven.

Verwijderd

Topicstarter
Laid To Rest schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:11:
Heb je de instellingen van je game wel het zelfde als de vorige keer staan?

Ook bij het Nvidia Control Panel kun je bij advanced settings de V-Sync uitschakelen, misschien had je dat bij je vorige installatie wel ingeschakeld.
ik heb me instellingen echt allemaal op ze laagst gezet. alleen resolutie op 1280x 1024 en dan praat ik over cod 4 , em dan is me fps in een open ruimte 80 , wat met dit systeem echt wel tegen de 200 aan moet komen met deze instellingen, is er niet iets in me bios wat verkeerd kan staan ? of dat me geheugen niet goed is ? heb namelijk me moederbord + geheugen vervangen. kon het als setje van iemand over nemen.

Verwijderd

Topicstarter
heb de uitslag binnen , ook die was hoger op me andere systeem, heb nu 3823 punten behaald

http://img4.imageshack.us/my.php?image=42684922.jpg

http://img152.imageshack.us/my.php?image=uitslag.jpg

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Kan je dan ter vergelijking even de score van je oude systeem posten? :)

Sowieso zie ik bijvoorbeeld op de Online Result Browser van Futuremark een score van 3370 voor een vergelijkbaar systeem. Dus jouw resultaat valt volgens mij nog wel mee.

[ Voor 26% gewijzigd door _the_crow_ op 27-02-2009 18:08 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:06:
[...]
Kan je dan ter vergelijking even de score van je oude systeem posten? :)

Sowieso zie ik bijvoorbeeld op de Online Result Browser van Futuremark een score van 3370 voor een vergelijkbaar systeem. Dus jouw resultaat valt volgens mij nog wel mee.
oude systeem heb ik niet meer , maar tijdens de filmpjes was me fps altijd rond de 20 hier heletijd 12.

ik weet echt zeker dat er iets niet klopt maar wat :( snap er ondertussen echt niks meer van , videokaart zit in goeie slot , moet ik mischien me batterij van me moederbord eruit halen iemand nog andere suggesties ?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik het zijn dat ik bij het bouwen iets verkeerd heb gedaan ? verkeerde cpu koeler oid ?
kabel niet goed aangeslote ? slot op moederbord verkeerd gebruikt ?

• _I ochen
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-07 22:15
Heb je je grafische kaart al is nagekeken?
-zit de 6pins molex er vanachter in?
-zit er stof in de fan van de koeler? (kan ervoor zorgen dat de grafische kaart terugklokt wegens te warm)

Nu, Op zich zou je zeer gelijkaardige prestaties moeten halen als voorheen (in games). Die 7600 lijkt me de bottleneck te zijn in je systeem (op vlak van games).

edit:

Had je je graka vroeger overclockt? Dat moet je nu misschien opnieuw doen...

[ Voor 11% gewijzigd door _I ochen op 27-02-2009 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
zit niks extra's aangesloten op me videokaart nee , stof heb ik er al uit gezogen.
7600 gt is de xxx editie is in fabriek al overgeklokt zelf verder nooit wat mee gedaan , ik weet dat me vidoekaart het minste is van me systeem maar dan alsnog zou me fps toch minimaal zo hoog moeten zijn als me oude systeem ? en me benchmark ook . of is er een mogelijkheid dat ie juist het syssteem omlaag haald .

• _I ochen
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-07 22:15
Misschien moet je specifiek de drivers van het merk (xfx?) van je graka gebruiken, zodat die 'standaard' overclockt word?
Of moet je nog een extra tool instaleren, dat die overclock regelt. (wsl te vinden op de driver cd van je graka)

-> Je zou de clocks van je graka is kunnen nakijken. Die zouden op (core/mem) 590MHz/1.6GHz (800MHz effectief) moeten zitten.

Normaal kan je systeem niet trager kunnen worden id. Er moet ergens iets 'niet goed' zitten...

Door het verschil in punten in 3dmark06 zou ik de grafische kaart als schuldige aanduiden...

Al bestaat misschien ook de kans dat je je 3dmark05 score met het oude systeem vergelijkt met je nieuwe systeem score op 3dmark06? De twee lijken sterk op elkaar, maar de '06 geeft grofweg een score die de helft lager licht als de '05 versie.
Op die manier zou de score van je nieuwe systeem, ~12 fps, een realistische voorruitgang zijn op de 20fps (of 10fps omgerekend), die je oude systeem haalde in '05.

[ Voor 51% gewijzigd door _I ochen op 27-02-2009 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
_I ochen schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:04:
Misschien moet je specifiek de drivers van het merk (xfx?) van je graka gebruiken, zodat die 'standaard' overclockt word?
Of moet je nog een extra tool instaleren, dat die overclock regelt. (wsl te vinden op de driver cd van je graka)

-> Je zou de clocks van je graka is kunnen nakijken. Die zouden op (core/mem) 590MHz/1.6GHz (800MHz effectief) moeten zitten.

Normaal kan je systeem niet trager kunnen worden id. Er moet ergens iets 'niet goed' zitten...

Door het verschil in punten in 3dmark06 zou ik de grafische kaart als schuldige aanduiden...

Al bestaat misschien ook de kans dat je je 3dmark05 score met het oude systeem vergelijkt met je nieuwe systeem score op 3dmark06? De twee lijken sterk op elkaar, maar de '06 geeft grofweg een score die de helft lager licht als de '05 versie.
Op die manier zou de score van je nieuwe systeem, ~12 fps, een realistische voorruitgang zijn op de 20fps (of 10fps omgerekend), die je oude systeem haalde in '05.
Heb de drivers van de cd ook al geinstaleerd , daarmee draaide ik op me oude pc. niks veranderd toen de laatste drivers geinstaleerd vanaf internet nog steeds het zelfde. de benchmark is het zelfde dat weet ik zeker heb alleen geen printscreen bewaard toen der tijd. echt zwaar kut dit |:(
denk dat ik maar een ''normale xp'' erop zet en dan hopen op een wonder ofzo .

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_I ochen schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:04:
Dit is natuurlijk allemaal niet waar. De clocks worden in het BIOS van je kaart geregeld, niet in de driver.

Ik kan nergens lezen of je wel of niet Eindows opnieuw hebt geinstalleerd. Je bent van mobo veranderd, dan moet je je OS opnieuw installeren. Dat het nu lijkt te werken is mooi meegenomen, maar over het algemeen start de boel gewoon niet meer op bij een wissel. Je kunt je voorstellen dat er hier dus een hoop problemen op de achtergrond spelen die invloed hebben op de prestaties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft verder weinig met PMG te maken, maar zoals aangegeven, benchmark het ding gewoon en bepaal op die manier de bottleneck van je systeem. Als je geen benches hebt van je oude systeem dan kun je het online gaan vergelijken.

Dit topic gaat in elk geval dicht. Ga lekker troubleshooten en als je een onderdeel tegenkomt dat problemen geeft kun je daarover een topic openen in het betreffende subforum. Daarnaast zag ik dat je je topic een aantal keer kickte binnen 24 uur, gelieve dat niet meer te doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.