Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De serie Planet Earth van BBC is een mooie HD test voor je media systeem.
Met name de vogelscene van aflevering @ 1,30 min. is heel zwaar (heeft iets met bitrate te maken?).

De scene loopt niet goed op onderstaande hardware:
- intel quad core 2.4 @ 1% load met hardware versnelling / 30-40% load zonder hardware versnelling
- asus 4870 dark knight top 1920x1080 @ 60Hz
- panasonic plasma scherm, jaartje oud
- powerdvd 8 ultra
- core avc
- klite codec pack
- windows vista 32bits
- laatste amd drivers
- media player classic

1 zou mijn systeem dit aan moeten kunnen?
2 wat zou ik moeten veranderen als mijn systeem dit aan kan?
3 als de verkeerde codec gebruikt wordt, hoe zie ik welke er gebruikt wordt, en welke zou ik wèl moeten gebruiken?

Heb zoveel posts gelezen dat ik helemaal de weg kwijt ben, iemand een gestructeerde oplossing?

Groeten,
M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Heb zelf laatst Mediaplayer Classic Home Cinema gevonden via een topic hier op GoT.
Doet het perfect bij mij.
Ik krijg die scene er vloeiend door op een Pentium 4 2,93GHz, met een Ati 3650 Pro, en 1 GB RAM.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Je zou ook eens The KMPlayer uit kunnen proberen. Dit is een erg uitgrebeidde media speler, maar is erg snel te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je bron? De originele Blu-Ray of een mkv rip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:44
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 07:38:
1 zou mijn systeem dit aan moeten kunnen?
Ja, je systeem zou dit zonder problemen aan moeten kunnen. Ik heb zelf een E8400 en een 8800GT en kan de Planet Earth serie (gedownloade mkv's) zonder moeite afspelen, ook de birds scene.
2 wat zou ik moeten veranderen als mijn systeem dit aan kan?
Niet nodig, met die configuratie moet je zonder problemen HD films af kunnen spelen. Als je een videokaart hebt die UVD 1 of 2 ondersteunt, en dat heb je, dan kun je met de juiste software en instellingen de videokaart al het werk laten doen.
3 als de verkeerde codec gebruikt wordt, hoe zie ik welke er gebruikt wordt, en welke zou ik wèl moeten gebruiken?
Ik kan je aanraden powerdvd, coreavc en klite te un-installeren en gewoon voor de oplossing Media Player Classic Home Cinema te gaan. Hier staat een goede how-to om met MPC HC DXVA aan de praat te krijgen. Voor het audio gebeuren nog even AC3Filter installeren en meer heb je dan eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Het gaat om de MKV variant.

Ik heb vandaag heel Vista opnieuw geinstalleerd.
Het enige wat er nu op staat is powerdvd en ffdshow, en dat werkt nog niet goed (zelfde 'schokkende' resultaat).

Ik zal straks die how-to eens even lezen! Zal daarna de bevindingen even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik denk eerder dat je met een slechte MKV rip zit. Daar kun je natuurlijk niet mee testen. Je zou die scene 1:1 van blu-ray moeten hebben, zonder hercodering. Dan kun je er wat mee.

_██_
(ಠ_ృ)

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Atomsk schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:58:
Ik denk eerder dat je met een slechte MKV rip zit. Daar kun je natuurlijk niet mee testen. Je zou die scene 1:1 van blu-ray moeten hebben, zonder hercodering. Dan kun je er wat mee.
is er iemand die de originele scene voor me beschikbaar kan stellen zodat ik daar eens mee kan testen op een paar spelers alvorens ik tot aanschaf overga?

one life, live it!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
erwin.heukels schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:07:
[...]

is er iemand die de originele scene voor me beschikbaar kan stellen zodat ik daar eens mee kan testen op een paar spelers alvorens ik tot aanschaf overga?
Dat heet ook wel warez-sharing. Niet toegestaan.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
ik gebruik een e5400 met onboard gma ( nvidia 9400) en ik kan vloeiend hd afspelen met mphc . Zelfs zonder dvxa ( zonder hardwarematige video versnelling dus )

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

Probeer het af te spelen onder een andere player.. Vlc player ofzo. Snel, licht en ondersteunt een boel. Zeker een MKVtje :)

http://www.videolan.org/m...win32/vlc-1.0.3-win32.exe

[ Voor 12% gewijzigd door Audione0 op 31-12-2009 14:36 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is niet de bedoeling hier :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.