Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WMP en IE werken niet met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Veel streaming filmpjes voor Windows Media Player werken niet goed vanuit mijn Internet Explorer. Bijvoorbeeld veel filmpjes van de publieke omroep, zoals De Wereld Draait Door ( http://dewerelddraaitdoor...php?id=670&autostart=true ) (zomaar een voorbeeld). In plaats van het openen van WMP vraagt 'ie of ik het bestand "Player.wmv" wil downloaden of wil openen. Als ik op openen klik opent 'ie wel braaf WMP, maar het fimpje wordt niet geladen en ik krijg een foutmelding (foutmelding C00D1199, een vrij generieke foutmelding met wat blabla over verkeerd bestandsformaat).

De fout lijkt niet in WMP te liggen, want als ik dezelfde link in Google Chrome open werkt 'ie wel. Het lijkt er dus op dat IE het bestandsformat niet goed herkent. Als ik het bestand opsla en hernoem naar een .wmx-bestand laadt 'ie het filmpje namelijk wel, maar dat is natuurlijk tamelijk omslachtig.

Ik heb ook al geprobeerd andere players in te stellen (Gomplayer, Media player classic), maar met weinig resultaat. Codecs zijnn ook allemaal up-to-date (en daaar lijkt het niet aan te liggen omdat 'ie het filmpje op zichzelf dus kan afspelen).

Versienummers, for what it's worth:
WMP: 11.0.6001.7000
IE: 7.0.6001.18000

Any help is appreciated! _/-\o_