Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vandeweek onze 51 cm 3:4 JVC met conventionele beeldbuis vervangen voor een LCD of Plasma TV. Heb al een mooie gezien, een Panasonic TH42PZ8E. Stond hier bij onze plaatselijke dealer voor 1350 euro. Ik zie net op internet dat ie al voor 834 euro te koop is. Moet je um alleen afhalen ( hoe kan dat in een sedan... ) of laten bezorgen ( door TNT... listig, vooral omdat we overdag vaak niet thuis zijn. Hoe vaak zal ie heen en weer worden gesleurd voor ie aan de muur hangt....

Heeft iemand ervaringen met deze tv? Of zouden jullie toch LCD adviseren? Ik wil gewoon mooi beeld van TV, DVD, en Playstation 3 ( deze laatste komt ook binnenkort! ). Heb begrepen dat games beter op LCD draaien. Klopt dit?

Ook ben ik op zoek naar een mooi passend home cinemasetje. Heb begrepen dat de nieuwe Bose 321 een dvd kan upscalen. Heeft ook mijn interesse. Is tegenwoordig ook voorzien van HDMI uitgang. Dan lijkt een 321 GS ( Gemstone ) versie me erg mooi. Moet ik alleen nog uitvissen of voor die speakers mooie vloerstandaards bestaan want ik heb geen zin in een muur vol kabelgoten. Iemand ervaring met BOSE 321?

Laatste vraag: ( wel heel prangend; eigenlijk de belangrijkste vraag in dit topic ).... in afwachting van mijn nieuwe platte tv ( die 100Hz en Full HD moet zijn ivm aanschaf Playstation ) ben ik ook op zoek naar een digitale tv aanbieder. Nu heb ik bij UPC al mijn kabelabonnement en zal ik daardoor ook ( uit gemaks- en financiele overwegingen ) daar mijn digitale abonnement afsluiten. Eigenlijk wilde ik gewoon het goedkoopste ( starter- ) abonnement. HDTV is veel duurder en daar heb je maar bij een handjevol zenders echt profijt van. Echter ik heb al een DVD-HDD recorder ( van liteon, een instappertje ). Deze zal tussen de UPC ontvanger en de TV geplaatst worden. Loop ik risico dat de HDD recorder het signaal negatief zal beinvloeden? Deze heeft nl als ik het goed begrijp slechts 480 beeldlijnen. Doe ik er beter aan een UPC abonnement met DVR af te sluiten om bij normaal tv kijken een beter beeld te hebben?

Ik hoor graag snel, wil dit weekend de knoop doorhakken. Thx

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
De Panasonic is zeker een goede tv. Google maar op het typenummer (zonder de 'E') en je vind genoeg.
Of je een plasma of lcd moet nemen dat is echt een persoonlijke keuze.
Lcd lag altijd ver achter bij plasma, maar de lcd techniek is in de afgelopen 2 jaar gigantisch verbeterd.
Dus of je nu een moderne (led) lcd neemt of een moderne plasma, ze zijn in principe beide goed.
Ik persoonlijk ben een groot plasma fan, ik vind lcd beeld er nog steeds een beetje te 'plastic' uitzien.
Anderen vinden juist plasma weer niks. Vergelijken in de winkel is ook een beetje lastig, want de lichtomstandigheden zijn heel anders dan thuis. Een plasma komt daar meestal minder tot zijn recht.

Bose321: als je op een willekeurig HiFi forum de naam Bose laat vallen, dan krijg je meteen een lading negatieve reacties over je heen :-)
De spullen die ze aanbieden zijn niet slecht, alleen je betaalt er wel in verhouding erg veel voor. Er zijn betere alternatieven voor minder geld. Daarvoor zou je bij de audiozaken eens moeten gaan luisteren.
En met 2 speakers krijg je nooit het volledige surround effect als met 5.
Maar het is maar waar je voorkeur ligt. Minimalistisch design en weinig boxen in de kamer of beter geluid maar wel wat duidelijker speakers in de ruimte....

UPC: Ik heb zelf de UPC HDDVR icm. met een Panasonic plasma.
Het is idd wel wat prijzig met 22 euro in de maand maar ik doe het kastje echt de deur niet meer uit!
Heel strak beeld en via HDMI zijn ook de SD kanalen beter dan op het ' gewone' UPC kastje.
Daarnaast is het opnemen van 2 of 3 programma's tegelijk een groot pluspunt van de UPC HDDVR.
Je kunt het zowieso 3 maanden gratis proberen. Ik zou zeggen, gewoon uitproberen en als het uiteindelijk niet bevalt dan stuur je het kostenloos terug.