Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Voor school ben ik bezig met een project om een hotel te ontwerpen.

Ik heb al 2D bouwtekeningen welke ik met Visio en met de hand heb getekend.

Ik wil echter nu enkele 3D ontwerpen maken. Ik ben dus op zoek naar een gratis programma waarmee ik 3D ontwerpen kan maken zoals hotels etc.

Ik heb gezocht op Google en vond enkele programma's maar ik weet niet echt welke gebruiksvriendelijk is en goed. Ook waren sommige echt te complex om mee te werken zoals Maya.

Wie kan mij een goed en gratis programma aanbevelen om 3D modellen te tekenen op de computer?

Met vriendelijke groet,
Jeroen

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34

ThunderNet

Flits!

Maya is sowieso niet gratis.
Sketchup en Blender zijn de applicaties die gratis zijn op dit gebied. Wil je specifiek op architectuur bezig is Autocad Revit trouwens een aanrader, maar ook die is niet gratis.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! Ik zal eens naar die twee kijken.
Het gaat om een simpel programma zodat met een beetje een beeld krijgt van de dimensies van het hotel. Ik hoef geen prachtige 3D ontwerpen met mooie textures, gewoon een simpel 3D model.

Bedankt!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Voor simpele 3d dingentjes raad ik je in dat geval toch echt Sketchup aan.!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar een wat specifieker subforum :)

CSA > GFX

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Voor makkelijker werken is sketchup echt wel een aanrader. In combinatie met Kerkythea als renderer en een beetje oefening zijn er echt wel leuke gebouwen mee neer te zetten, zelfs met aardige belichting en textures als je je best een beetje doet :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Pagina: 1