Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Beheer over mappen terug te pakken?

Pagina: 1
Acties:

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:55
Beste mensen,

Ik heb in Windows 7 beheer genomen van mijn muziekmap. Gevolg is echter dat ik in Vista nergens meer bij kan. Bij 'machtigingsvermelding' heb ik gewoon volledig beheer aangevinkt staan voor mijn account. Maar wanneer ik in 'Eigenschappen van muziek', tabblad 'Algemeen' het vinkje wil weghalen bij 'Alleen lezen', en vervolgens op OK klik, krijg ik een melding dat alleen ik admin-bevoegdheden nodig heb, etc. etc. (uiteraard heeft mijn account admin-rechten). Is er een workaround zodat ik in zowel Win7 als in Vista gewoon de beheer over mijn muziekmap heb?
Ik heb overigens hetzelfde probleem bij mijn afbeeldingen map wèl kunnen oplossen door aan mezelf het volledige beheer toe te kennen. Iemand die weet waar het aan kan liggen dat dit niet lukt bij mijn muziek map?
Ik gebruik overigens gewoon de standaard mappen onder c:\Users\Useraccount\(bijv. 'Muziek')

B.S.U.R.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RaJitsu schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:44:
Beste mensen,

Ik heb in Windows 7 beheer genomen van mijn muziekmap. Gevolg is echter dat ik in Vista nergens meer bij kan. Bij 'machtigingsvermelding' heb ik gewoon volledig beheer aangevinkt staan voor mijn account. Maar wanneer ik in 'Eigenschappen van muziek', tabblad 'Algemeen' het vinkje wil weghalen bij 'Alleen lezen', en vervolgens op OK klik, krijg ik een melding dat alleen ik admin-bevoegdheden nodig heb, etc. etc. (uiteraard heeft mijn account admin-rechten). Is er een workaround zodat ik in zowel Win7 als in Vista gewoon de beheer over mijn muziekmap heb?
Ik heb overigens hetzelfde probleem bij mijn afbeeldingen map wèl kunnen oplossen door aan mezelf het volledige beheer toe te kennen. Iemand die weet waar het aan kan liggen dat dit niet lukt bij mijn muziek map?
Ik gebruik overigens gewoon de standaard mappen onder c:\Users\Useraccount\(bijv. 'Muziek')
Rechten, wat ik doe is de lokale account van Vista Full Control geven, en de lokale account van Windows 7 Full Control rechten geven. Zo moeilijk is dat toch niet?

Wat betreft de C:\Users. Al die mappen daaronder inherenten vanaf C:\Users, dus daar geldt ook weer hetzeldfde voor.Geef de Vista users Full Control rechten erop, en geef de Windows 7 user diezelfde rechten. In Windows 7/Vista zul je dan in beide gevallen een "onbekende" SID zien, dit omdat de systemen verschillende SID's hebben voor hun users. Of een andere oplossing maar minder veilig natuurlijk is de Everyone groep ook Full Control te geven op die map.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 26-02-2009 23:05 ]