Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[remote desktop] Verplicht afmelden mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik vroeg me af of in in een remote desktop sessie op een windows 2003 server ook zo te regelen is dat je de sessie verplicht moet afmelden en dat de disconnect optie niet mogelijk is en dan het kruisje bovenin ook weg is. Opzich zou het geen ramp zijn als je hem dan nog op de iets moeilijkere manieren kan afsluiten. Het gaat erom dat gebruikers zich afmelden inplaats van dat ze altijd de sessies open laten staan.

Ik heb de groupspolicy doorgelopen maar daar staat het helaas ook niet tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 26-02-2009 22:46 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
als jan-de-man dat niet wil, dan klapt hij z'n laptop dicht ... en .... waar blijft de sessie dan? Bij connectie-loss kun je niet zo maar een sessie killen ..... 1 hik up in je internetverkeer, en iedereen is zijn werk kwijt.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
het gaat er meer om dat de standaard knopjes weg zijn, dat de sessie op andere manieren afgesloten kan worden is niet zo erg. Nu drukken veel gebruikers gewoon standaard op disconnect terwijl er al minimaal 100x is gezegt dat dit niet de correcte manier is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom willen je de gebruikers verplichten om sessies netjes af te melden? :)
Wat je eventueel kan doen, mocht het niet lukken, is buiten dienst tijd een script te draaien, die álle RDP / TS sessies sluit? :) Als medewerkers / gebruikers dan eea kwijt zijn, jammer dan, moeten ze maar netjes opslaan en eventueel afmelden.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2009 23:42 ]