Arctic Freezer Xtreme op Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P

Pagina: 1
Acties:

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Hi,

Ben bezig met systeem in elkaar te steken, heb een Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P liggen en net de koeler gaan halen.
Dit is een Arctic Freezer Xtreme, maar wat ik nu zie is het gaat nooit passen wat ik ook zou doen of ik kijk er gewoon overheen.

Er zit een holder bij maar die kan ik niet op het mobo plaatsen, bij de (zeer slechte) handleiding van de koeler staat er voor montage op een AMD systeem niets over vermeld dus daar kan ik al niks mee doen.

Als ik naar het plaatje kijk voor bij de AMD systemen zouden er 3 haken moeten zijn aan de houder op het mobo waarmee je de koeler vastmaakt via het bijgeleverde metalen plaatje maar de houder van het mobo heeft er maar 1.
En dan het belangrijkste, als ik hem er bovenhoud zie ik dat het nooit gaat passen, er is teveel ruimte tussen de metalen plaat met de 3 gaten in de houder die op het moederbord zit...
+ het is de bedoeling dat de 2 schroeven die je door de metalen plaats schroeft zich kunnen vastzetten in de houder maar die op het mobo is te groot en de houder bij de koeler is niet voor AMD arghhh

Heb alle website al nagekeken maar natuurlijk geen Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P met die koeler en zelfs geen enkele review waarbij ze hem op AMD systeem zetten allemaal socket 775...

Al enkele uren aan het zoeken, word er gewoon gek van.

Iemand een idee of is ie simpelweg niet compatibel? Staat nochtans op de website dat ie am3 compatible is.

[ Voor 7% gewijzigd door Graviton12 op 26-02-2009 22:10 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53

PeaceNlove

Deugleuter

Die holder is voor Intelmoederborden.
Verder kan het goed kloppen dat je moederbord maar 1 bevestigingshaak aan iedere zijde heeft, dat hebben wel meer moederborden en daar zou je het prima achter kunnen haken.
En hoe bedoel je dat er te veel ruimte achter zit? Je moet eerst twee haken vastschroeven en als het goed is kan je de ene kant vasthaken en de andere kant druk je met een platte schroevedraaier naar beneden en die manouvreer je zo dat die over de haak heen valt. Dan laat je voorzichtig los en dan zit het vast. Vervolgens zou je volgens de handleiding de schroeven helemaal aan moeten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 26-02-2009 22:13 ]

Verwijderd

hij hoort er op te passen
ik zie wel vaker b.v intel coolers die am3 compatible zijn
gewoon even verder proberen

• Graviton12
Inderdaad maar het zijn gewone schroefjes die je in het metalen bijgeleverde plaatje moet schroeven maar dat is een gleuf waarbij de schroef voor zover ik zie kan verschuiven van voor naar achter dat kan toch niet de bedoeling zijn of komt dat zo vast te zitten door het vastklikken dat dat niet uitmaakt?
Met die intelhouder heb je 2 schroefgaten waar je die dus mee kan vastzetten

http://images.tweaktown.c...iccooling_xtreme_014t.jpg

• Graviton12
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:15:
hij hoort er op te passen
ik zie wel vaker b.v intel coolers die am3 compatible zijn
gewoon even verder proberen
Is al misschien 10 jaar geleden dat ik nog zelf een systeem heb samengezet, ben beetje huiverig O-)

Maar ok ik ga het proberen te plaatsen ook al gaat ie eraan :)

Verwijderd

ik heb coor de grap mijn 775 cooler op mijn 478 p4 3.0 ghz geplaatst hij word heter dan normaal
ik denk dat ik het nu eens andersom ga doen

• Graviton12
net geprobeerd, als ik die over de ene kant moet krijgen breekt mijn mobo zoveel ruimte moet ik overbruggen.

Ik haak hem in aan 1 kant en aan de andere kant komt ie nog niet eens aan het begin van de ja hoe noem je dat ,beugel?

• Graviton12
Net de stock koeler eens geprobeerd, die is vlot een halve cm langer van de ene beugel naar de andere die gaat als niets erover heen en plaatst onmiddellijk goed aarghh
Duurde letterlijk maar 10 seconden omdie te plaatsen,miljaarde, denk dat ik die arctic de vuilbak ingooi |:( |:( |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Graviton12 op 26-02-2009 22:46 ]

Verwijderd

hehe probeer hem gewoon recht op de cpu te zetten en hem dan strak met sterk draad of ijzerdraad vast te maken
ik denk dat fdat de enige optie is :D

• Graviton12
Maar nu moet ik de cpu schoonmaken zeker? want nu zit er pasta van de arctic en van de stock op, dat mag nooit zeker als ze niet hetzelfde zijn?

Verwijderd

wat wit en zilvere pasta?

• Graviton12
zijn allebei zilverachtig dacht ik

Verwijderd

dan mag het wel
het geeft iets slechtere gelijding maar ja
dat is jouw kueze schoonmaken of nieuw smeren

• Graviton12
nu is mijn 'goesting' volledig voorbij, net 40 minuten in de auto gezeten voor die arctic te gaan halen, 30 euro kwijt en nu heb ik me ook nog gesneden aan een van die vinnen rofl

• Chreaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Hmm, ik weet niet of het zal verschillen of je de Rev.1 of Rev.2 hebt, maar als ik dit lees http://xtreview.com/addco...freezer-xtreme-rev-2.html lijkt het voor mij dat alleen Rev.2 AM3 compatible is. Ben hier niet zeker van, maja is dit het wel en heb jij een Rev.1 dan zou dat de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Verwijderd

lol auw

• Graviton12
Ben zelf nog aan het zoeken geweest maar vind niks terug over rev 1 of 2 verschil, die rev 1 was wel in een periode toen er nog geen AM3's waren...
Heb net mail gestuurd naar Arctic, hopelijk krijg ik snel antwoord.
Zie wel dat op de verpakking bij die rev. 2 versie link er expliciet AM3 staat, helaas niet thuis dus ik kan niet checken wat op mijn verpakking staat.

Bijna mobo geforceerd gisteren zo was ik aan het proberen van em te mounten.

Indien er geen am3 opstaat gaat ie wel degelijk terug en vraag ik aanpassing van de website dat ie niet am3 compatible is maar ga nog niet te vroeg roepen tot ik het zeker weet.

Ofwel ben ik gewoon te noob (dat is ook een mogelijkheid 8) ) en moet ik het met een schroevendraaier proberen maar dan krijg ik een probleem om hem in de toekomst los te maken lijkt me.
Heb echt geen zin om mobo om zeep te helpen terwijl de stock er nu opzit.

Zie net dat er op de arctic website ook iets niet klopt, bij de specs pdf (rev. 2) staat er AM3 supported en bij de press release pdf staat er enkel AM2 en + met geen vermelding van welke revision het is.

Maar dat zou toch niet mogen uitmaken allemaal omdat verschil AM2-AM3 de enkele pinnetjes meer of minder zijn of ligt het dan aan het mobo dat ze de houder waar je de koeler aan moet vastmaken niet een standaard grootte heeft???

[ Voor 30% gewijzigd door Graviton12 op 27-02-2009 11:17 ]

• Graviton12
Opgelost, vraag me niet hoe (schaamt zich en draait zich om). :)
Pagina: 1