Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DOS] Problemen met printen vanuit DBase

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een klant van me gebruikt een antiek (maar voor hun erg functioneel) dos programma om orders in te voeren en te factureren. Lang geleden zelf geschreven, en gebaseerd op Dbase.

Voorheen gebruikte men een HP Deskjet 5550c, parallel aangesloten, om de orders en facturen te printen.
Die printer is onlangs stuk gegaan, en door mij vervangen door een OKI C5750 kleurenlaser, eveneens parallel aangesloten.
Printen vanuit Windows gaat perfect, maar vanuit het Dos programma niet..
De pagina's zijn prima leesbaar, maar het lettertype lijkt iets te verschillen tov de 5550c. Een groter probleem is dat de linkermarge weliswaar in orde is, maar de tabellen op de afdruk verschoven zijn tov de eerdere afdrukken. Hierdoor valt het totaalbedrag van de pagina af, en dat is natuurlijk niet gewenst.

Geprobeerd:

Ander lettertype in DOS, geen verschil
Verschillende printerdrivers, waaronder:
HP Laserjet III
Epson FX-400
HP Deskjet 520
HP Deskjet 5550c
HP Color Laserjet 5
HP Laserjet 5
etc.
Ook heb ik verschillende afdrukprocessoren geprobeerd, maakt ook geen verschil.

In het Dos progje zelf zijn geen opties mbt printen aanwezig. Morgen ga ik kijken wat ik verder kan doen, mogelijk kan ik vanuit Dbase iets doen of weet de OKI helpdesk hier meer van.

Heeft iemand een suggestie in welke richting ik moet zoeken, of ervaring in deze?

epson D68 printer vanuit dos lettergrootte
Hier een soortgelijk probleem, maar helaas zonder oplossing..

Ik ben jullie zeer dankbaar! :)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

In dbase kun je toch de opmaak van je rapporten instellen. Kun je hier niet iets mee beginnen? Ik heb vorig jaar zelf na 15 jaar een dbase IV programma met pensioen laten gaan maar daar kon ik alles wel zo'n beetje mee instellen naar mijn eigen smaak.

Je kunt ook opmaakcodes meesturen naar de printer trouwens. Vroeger kreeg je hele boekwerken bij de printer met de opmaakcodes, tegenwoordig helaas niet meer. Dat zit in het rapportscherm onder Afdrukken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zal morgen eens kijken, bedankt!