Geen naam win 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Hallo allemaal,

Ik draai al enige tijd een server met Windows 2003 erop. Ding stelt niet zoveel voor, het is een apache webserver, een audiostream server. En hij doet wat data opslag.
Dat werkt allemaal prima!
Alleen er is één grote maar, ik kan hem alleen via zijn ip adres bereiken :S .
Ik heb ooit met Active Directory zitten pielen, dat had ik ook aan de praat gekregen (vraag niet hoe). Maar ik gebruikte het hier thuis toch niet dus ik had dat helemaal uitgezet, en gewoon weer in zijn werkgroep(MILKYWAY) gezet.
Als ik op een andere pc kijk bij Volledig Netwerk zie ik alle pc's in het netwerk, behalve mijn server.

Hoe krijg ik het weer voor elkaar dat ik hem kan bereiken via zijn naam.
Ik heb al op internet gezocht, aangezien er vele benamingen hiervoor zijn heb ik echter geen goed antwoord kunnen vinden.

Als je bij de eigenschappen zit van je TCP/IP protocol, kan je daar op geavanceerd klikken. Bij het tablad DNS staat onderaan een optie: De adressen van deze verbinding in DNS registreren. Die heb ik aangevinkt. Dat wil ook niet helpen.

Ik weet niet of ik genoeg informatie heb gegeven voor een oplossing? Zo niet dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de hulp, dat waardeer ik zeer!

Hallo!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Laat ook maar, druk net één optie aan op een tablad waar ik nooit was geweest: "Enable NETBios"
That does the trick :D
Dus ja deze mag dicht van mij!

Hallo!