PC vindt schijven andere PC niet

Pagina: 1
Acties:

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-03 20:55
Hi,

onze situatie thuis is op het moment als volgt:

1 PC beneden (Windows Vista) met draad op de router
1 PC boven (Windows XP, wordt nog opensuse misschien) verbonden via een sitecom USB wireless connectie
1 laptop

onze router is: Belkin N Wireless.

nou, mijn probleem is niet dat er geen verbinding gemaakt kan worden, want dat lukt namelijk goed.
het probleem zit hem in het "filesharen" tussen de 2 PC's (boven en beneden).
de PC beneden kan namelijk wel de harde schijf van boven zien, maar de PC boven kan die van beneden niet zien. Dit is apart omdat alle schijven gedeeld zijn volgens Windows. Heeft iemand misschien enig idee waardoor dit komt?

ik heb zelf al uitgebreid de instelling onderzocht, maar heb het niet kunnen vinden. Ik vermoed dat het aan de PC "beneden" ligt, aangezien de laptop de schijven ook niet kan bereiken.
met Google kom ik er ook niet goed uit.

bij voorbaat dank :)
J.

• Amplified
iemand een idee?

Verwijderd

Ik had eens gehoord dat vista wel met xp kan werken maar xp niet met vista

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Het ligt inderdaad aan vista, op de pc met vista moet je een gebruiker met wachtwoord zetten, hierna moet je de computer verbinding laten maken met de gedeelde map met de gebruiker en wachtwoord van de pc met vista.

Als dit niet werkt moet in configuratiescherm / netwerkcentrum? de beveiliging even nakijken.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 16:01
Dat hoeft niet per se. Je kunt ook gewoon bij je share de guest account toevoegen. Bij mij werkt mijn share feilloos zonder belemmeringen tussen xp/vista en vice versa. Enige wat ook een vervelend probleem kan zijn is een firewall.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Bij mij werkt hier Vista en XP Pro ook zonder problemen met elkaar.

Probeer eens bij netwerk: diagnose en herstel !

• Amplified
bij de Vista PC staat alles als gedeeld, alleen bij de bovenste (dacht dat het "netwerk detectie inschakelen" was) staat aangepast, zou dit het misschien veroorzaken? maar het probleem daarvan is dat wanneer ik het op inschakelen zet, dat hij op aangepast blijft staan...

ik had ook nog even gekeken naar de troubleshooter van Windows, alleen daark om ik ook niet veel verder mee...

ik zal eens op de Vista PC alles nog goed nakijken, maar tot nu toe kan alleen de Vista pc de XP pc vinden, en niet andersom...

• Amplified
heb er nog eens op gegoogled, en ik zie dat behoorlijk veel mensen deze problemen hebben. Het enige probleem is, dat ik nog op geen enkel forum een antwoord gevonden heb, behalve 1, waar een wachtwoord instellen de problemen verhielp. Maar hier staat overal al een wachtwoord op, dus dat kan nauwelijks het probleem zijn...

ook las ik ergens dat alleen Vista Ultimate deze mogelijkheden zou hebben, dit lijkt mij onzin, niet?

ik zal ook even wat screens plaatsen van het netwerkcentrum en het netwerkoverzicht:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3315876539_457ab40af7_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3353/3316703930_f3c6d63fc7_o.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Amplified op 28-02-2009 17:19 . Reden: screens toegevoegd ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Hoeft niet aan Vista <-> XP te liggen ... ik heb pas een XP laptop van Domain omgezet naar Workgroup en kan na alle (mij bekende) settings gecontroleerd te hebben nog steeds niet van de 'oude' XP machines de shares op de nieuwe benaderen !? Shares zijn te zien, maar kan ze niet openen ...

Staat NetBios standaard aan (connection properties, onder WINS), is file & printer sharing aangevinkt onder exceptions in de firewall, permissions/security van share in orde ?? Dezelfde user/password combo op alle PC's toevoegen ?

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456988.aspx

Verwijderd

Wel al een map gedeeld ?
Zo ja of nee, pas eens de rechten van dat mapje aan.
Zet 'Iedereen' erbij en dan Volledig beheer, dan heeft iedereen rechten.
Ik merkte dat als ik dat niet deed hij vaak niet te benaderen was anders, misschien dat dit helpt ?!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Dat was het geval hier in ieder geval ...
Om bij de security settings te komen moet je eerst onder 'Tools - Folder options - View' (sorry, engelse XP) helemaal onderaan 'use simple file sharing (recommended)' uitvinken.
Toen 'Everyone' toegevoegd en nu kan ik van andere Pc's op de share.

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02 19:38
Ik heb ook wel eens netwerkproblemen gehad tussen deze twee platformen.
Bij mij werd de computer net herkent in de netwerkomgeving, maar wanneer ik de computernaam handmatig invulde werkte het wel (bv. \\computer2\)
Het proberen waard misschien.
Pagina: 1