Toon posts:

Hulp bij een defecte F480

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Samsung F480 was na een week al kapot. Ik heb het toestel nog nauwelijks uit kunnen testen of er enig plezier aan kunnen beleven.

Opgestuurd naar het officiele reparatiecentrum van Samsung leverde mij het volgende op: Het toetsel is onherstelbaar beschadigd. De laadconnector is van de printplaat afgebroken.

Dit schijnt een welbekend probleem te zijn met Samsungs, en doordat ze het op gebruikersschade gooien heb je geen recht op garantie.

Kosten via de reparatie van Samsung rond de 120,-- Euro, via zo'n louche gsm-zaak hier in de binnenstad 4 a 5 tientjes (en geen recht meer op garantie) of omruilen voor een veel goedkoper toestel.

Iemand anders nog een suggestie, of een vertrouwd adres voor deze reparatie.

Bij voorbaat heel veel dank want ik baal hier uiteraard enorm van.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit lijkt me meer een kwestie voor SF, dus ik verplaats je topic daar even heen.

GSM --> SF

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Probeer bewijzen te verzamelen van het feit dat dit voorval vaker voorkomt. Ga naar een eventueel rechtsbijstand of het juridisch loket toe, maar laat de telefoon in ieder geval nog niet repareren want dit is gewoon onzin.

Heb je de telefoon trouwens gekocht in een gewone winkel of in een webshop?

Verwijderd

Wie zegt dat dit een welbekend probleem is? Als Samsung dat zelf erkend, kunnen ze het ook niet op gebruikersschade gooien..

Verwijderd

Topicstarter
http://kassa.vara.nl/port...ialoog&frm=390694&cat=802

Quote van een andere site.
Ik heb net een tijd op internet gezocht maar ik kan alleen maar nieuwe modellen telefoons zoeken. Ik heb nu twee keer een Samsung D900i gehad, de eerste keer is hij in een wasmachine overleden en de tweede keer wilde hij niet meer opladen. Drama drama, zeiden tegen ons dat het een gebruikersfout in laadconnector is, maar we vinden op internet massa's met precies diezelfde fout. Foto's opgevraagd, net zoals andere mensen, vergeleken met elkaar en de fout zat steeds in hetzelfde hoekje. Iemand zei dat hij bij zo'n bedrijf werkte waar die mobiels doorgestuurd werden voor reparatie en dat hij die fout ook heel vaak tegenkwam - dat de hoekjes van de laadconnector van Samsungtelefoons sinds 2008 gewoon niet stevig genoeg waren. Dus een fabrieksfout.

Googlen op "laadconnector Samsung" levert meerdere van dit soort hits op.
Voor de zekerheid ook "laadconnector Nokia" en "laadconnector Sony Ericsson" gedaan.
Maar daar is de toon toch echt anders.

Voor mij geen Samsung meer.

@Alex. Bij een webshop. Afgebeld.nl. Goede bedrijfsnaam, jammer alleen van die tikfout . Een B in plaats van een M. Slecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 17:29 ]