Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil deze tv aanschaffen "Philips 32PFL3403D" (http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=374185) . Ik zou graag mijn computer erop aansluiten zodat ik een beetje kan computeren op een groot scherm. Het enigste wat mij tegen houd om hem te bestellen is dat er geen VGA aansluiting op de tv zit. Kan ik ook me computer aansluiten via hdmi>dvi of kan ik nog een andere aansluiting gebruiken. En hoe zit het met het geluid als ik bijvoorbeeld een dvd wil kijken via de computer op de tv ?

PS: Mijn videokaart is een Nvidea 280 GTX

alvast bedankt voor jullie hulp,
Grz Tim

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dit is echt al zo ontzettend vaak gevraagd, als je even had gegoogled had je het antwoord zo gevonden.

Maar om je ook te helpen;
Je kan gewoon je DVI aansluiting gebruiken met een DVI naar HDMI plug, geluid zal je apart aan de tv of een eventueel aanwezige audioset. Je kan echter wel problemen krijgen met bv. overscan (dat de randen van het bureaublad buiten het scherm vallen) en dus moet je even kijken of je tv over een 'alleen scannen' of 'just scan' functie bezit. Verder kan het helpen om het modelnummer van je tv in te toetsen in google met bijvoorbeeld dvi naar hdmi erachter om nog eventuele andere problemen te vinden.

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 19:21

Zuurstok

Passionately curious

gewoon een dvi -> hdmi verloopje, krijg je als het goed is gratis bij je videokaart.
Zoals TrekDude al zei, even googlen en je had het antwoord ook al geweten ;)

btw, hdmi trekt video en audio door 1 kabel, dus die tv in kwestie zou het eigenlijk gewoon moetten trekken:)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vaak heb je via dvi > hdmi geen geluid erbij zitten.
Je kan dan vaak wel de audio uitgang van je computer verbinden met een kabel met tulpstekkers naar je tv.
Je hebt dan enkel stereo op je tv.
Veel beter zou een HDMI uitgang zijn van je videokaart. Nadeel blijft dat je telkens moet switchen via de audio driver tussen HDMI audio en gewone audio voor je PC boxen via je pc.
Veel beter is een SPDIF passthrough naar een receiver en een DVI naar HDMI kabel naar je tv/receiver eventueel. Dan hoef je niet meer te switchen.
Ik weet niet zeker of dit alles verschilt tussen Nvidia en Ati...
Een programma als Ultramon vergemakkelijkt het aansturen van 2 beeldschermen.

Een en ander is ook te volgen op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1334449/0

Ik vind het persoonlijk een hoop gedoe allemaal en verkies liever een "media tank" die direct is aangesloten op de TV en die via het netwerk kan streamen zoals de popcorn hour of via een externe harddisk de wd TV

Succes

[ Voor 23% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-02-2009 21:31 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie, heeft me erg geholpen