• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 20:43
Hallo,

Ik heb een pc samengesteld (nog niet besteld), maar ik wil zeker weten of alles goed met elkaar zal werken en of alles past (qua grootte in de kast, en qua vermogen op de voeding). Ook weet ik niet zeker welke videokaart ik zal kiezen.
Het systeem ziet er als volgt uit:

Behuizing : Cooler Master CM 690
Voeding : ZALMAN ZM750-HP
Moederbord : MSI X58 PRO - Moederbord
Processor : Intel Core i7 920 / 2.66GHz
Koeler : Thermalright Ultra-120 eXtreme 1366 RT
Geheugen : OCZ Platinum Dual Channel 4GB DDR3
Videokaart : Sapphire RADEON HD 4850
HDD : Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103
DVD : Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q

Ik weet nog niet zeker of de koeler in de kast past? Een vriend van mij (met dezelfde kast) zei dat hem was afgeraden een scythe mugen te halen, omdat die niet zou passen?

Ook weet ik nog niet zeker of het een 4850 of 4870 wordt, aangezien ik bezig ben met software ontwikkelen voor Directx10 (en later DirectX11). Dus ik wil over ongeveer een jaar een DirectX11 kaart kopen. Daarom wilde ik nu eigenlijk een 4850 kopen, omdat het anders wel duur kan worden. Maar aan de andere kant kan ik waarschijnlijk over een jaar de 4850 niet verkopen en de 4870 misschien wel. Heeft iemand nog tips?

Groeten,
Bart

• Dzjudz
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb dezelfde kast en een Scythe Mugen 2, past makkelijk. Waarom neem je geen triple channel geheugen?

Verwijderd

de afmetingen van de kast en van de koeler zijn allemaal op te zoeken dus dat is gewoon een simpel rekensommetje.

en als je over een jaar al een nieuwe kaart gaat halen zou ik gewoon voor de 4850 gaan, maar ik weet niet hoe zwaar de software die je ontwikkelt gaat worden.

en videokaarten kun je altijd verkopen, zeker als ze pas een jaar oud zijn ;)

• ZaPPZion
  • Laatst online: 27-04 20:43
Bedankt voor het commentaar zo ver. Ik zie net dat de XFX 9800GTX+ nog maar 141 euro is, dus dat wordt het zowieso (ik bestel de pc morgen).
Triple channel zou ik wel kunnen doen, maar ik denk dat het nog niet echt nodig is om 6GB geheugen te hebben. Ik wil ook de prijs een beetje laag houden. En ik houd natuurlijk graag ruimte over voor upgrades.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht
We verwachten van een tweaker dat hij z'n eigen systeem kan samenstellen. Dit topic gaat daarom ook dicht.

Dit topic is gesloten.