Ervaring werking interne antenne van WLAN-router

Pagina: 1
Acties:

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 10:38
Ben van plan om voor een kennis een router te kopen ivm aanschaf laptop. De keuze is gevallen op WL312 of WL341. Het verschil is in prijs 10 euro en in uitvoering dat de WL341 interne antennes heeft en de WL312 twee externe antennes.

De router komt aan een Ziggo aansluiting te hangen in de meterkast ... dus voor de looks maakt het niets uit.
Wat zijn de ervaringen van het gebruik van interne antennes bij routers ?

2e vraag: Deze laptop heeft alleen een G-variant van Wifi. Maak je dan toch gebruiker van de betere dekking van de N-technologie-router of niet ?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

1. externe antenne heeft voorkeur, daar kun je dan nl nog een andere opzetten (met een wat langer draadje) als blijkt dat je in e meterkast toch een heel slecht bereik hebt (zeer waarschijnlijk).
2. Ja, ten dele.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:26
Och ik merk voorlopig niet veel prestatie-verschil met een router zoals de nieuwe Linksys WRT54GV2, doet op zich zijn werk goed en ik denk dat daar een soortement lus in zit die als antenne fungeert, in principe dus hetzelfde als een gewone.

als je later echt het beest wilt gaan uithangen (en komaan, wees eens eerlijk, hoeveel man wisselt echt zijn antenne ?) kan je er dikkere antenne's op gaan hangen en een serieus AP'tje van maken, maar doorgaans heb je dat 9/10 niet nodig...

Ga gerust voor dat ding, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Linksys...

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 10:38
Alleen de Linksys WRT54GV2 heeft dus geen N-technologie. Waarom zou deze dan toch beter zijn als de 2 genoemde Sitecom's ? Qua prijs zit de Sitecom WL312 hetzelfde als de WRT54GV2.