[ubunty 8.10] netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:56
Sinds enkele weken heb ik wat problemen met mijn laptop (HP Compaq waarop Ubunty 8.10 staat geinstalleerd) en het netwerk.

Ik synchroniseer(de) altijd mijn bestanden via syncback op mijn Windows PC. De laatste tijd gaf deze bij het overkopieren van grote hoeveelheden data regelmatig een foutmelding. Ik krijg nu niet meer als een paar 100bm aan data gekopieerd terwijl dit voorheen geen probleem opleverde.
Ik ben nog niet zo'n ubuntu kenner dus dacht, herinstalleren en klaar. Nog steeds hetzelfde probleem. Ook bij het kopieren van Ubuntu naar Windows share komt hij niet verder dan 'n paar 100mb. Op dat moment ligt op de laptop de hele verbinding eruit. Vast IP t.o.v. DHCP heeft ook geen effect.

Got en internet leveren niet echt oplossingen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 20:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tis handig als je even je specs noemt, want misschien dat het aan de driver ligt. Heb je namelijk alle recente updates gedraaid voordat je weer ging testen? Wat doet het kopiëren als je een oudere kernel boot? Doe je het via kabel of wifi?

[ Voor 6% gewijzigd door Hero of Time op 26-02-2009 21:14 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Supermario16
Ehm, zowel draadloos als bekabeld. Het is een HP Compaq NC6320 met een Broadcom gigabit netwerkkaart en een Intel 3945ABG draadloze netwerkkaart. Ga nu met oude kernel proberen, alle updates zijn geinstalleerd. Heb geen extra drivers geinstalleerd.

* oudere kernel heeft geen effect.

[ Voor 7% gewijzigd door Supermario16 op 26-02-2009 21:36 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, ik heb dezelfde wireless kaart in mijn laptop en geen enkel probleem ermee. Check je dmes, syslog en messages eens (te vinden in /var/log, dmesg via dmesg commando).

• Supermario16
Het is ook apart aangezien ik al vanaf augustus Ubuntu (toendertijd 8.04) draai en pas 2 weken deze problemen heb. Ik heb trouwens gister nog geprobeerd een clean install te doen (ik dacht, misschien ligt het aan configuratie bestanden in mijn Home folder, waar ik bij de eerste herinstallatie wel naar verwezen heb) maar dit resulteerde in hetzelfde probleem. Morgen gaat ie mee naar huis om daar een en ander te testen, ik heb op mijn kamer maar 1 pc en 'n laptop en aan de ene kant zou het me bijna niks verbazen als het aan de switch (cheap ass) ligt die daar ligt. (Zit namelijk ook sinds 2 weken op kamers, vond het wel erg toevallig!) Heb thuis nog een 8 poorts allied liggen die misschien wat beter voor mijn gebruik geschikt is.

Ik houd je op de hoogte!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Firewall van windows pc?

• Supermario16
Niet van invloed, heb ik inderdaad ook geprobeerd.

Edit: Thuis zelfde probleem met andere PC.

[ Voor 10% gewijzigd door Supermario16 op 27-02-2009 14:52 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En de logs die ik eerder noemde? Geven die iets weer?

• Supermario16
Hero Of Time schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:58:
En de logs die ik eerder noemde? Geven die iets weer?
Logs kan ik niets in vinden, met het draaien van TCP dump lijkt het wel alsof Ubuntu het MAC van de pc niet meer kan vinden. Thuis werkte het toch beter, nog een keer backup gemaakt van data en met terugkopieren geen problemen. Ga ik hier ook nog proberen zo.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Logs niet vinden? Ik gaf net aan waar die staan. /var/log.

• Supermario16
Sorry, wat ik bedoelde is dat ik niks geks in de logs kan vinden. Heb gister data (zo'n 16gb) vanuit Ubuntu naar Vista gekopieerd en dat ging wel goed. Misschien moet ik het probleem dat toch in Vista gaan zoeken. Ik ben nogal druk op dit moment met stage dus ga van de week verder testen :)

Verwijderd

Beetje een longshot, maar ik heb hetzelfde probleem gehad en op miraculeuze wijze is dit probleem opgelost nadat ik Notepad++ in Vista gedeinstalleerd had... weird maar waar, dat was de enige wijziging en van het ene op het andere moment was het probleem opgelost.

Ik zeg al: een long shot ;)
Wie weet...

• Supermario16
Dat is de moeite, ik was al een herinstallatie van Vista aan het overwegen, volgens mij staat notepad++ wel geinstalleerd. Zal eens een poging doen.
Pagina: 1