Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vista diskmanager en diskpart, niet idiaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed de vista diskmanager is erg beperkt... Het vergroten van 'uitgebreide partities' met 'niet-toegewezen' ruimte is niet mogelijk. Toch vond xp (dualboot :p) het bij mij leuk zich te installeren als extended. er is 9 MB 'niet toegewezen' dat ik erbij wil voegen en het liefst verander ik de partitie in een primaire... ipv 'logisch station'. Zijn enkele van deze dingen te doen met de vista diskmanger of diskpart, of moet ik weer herformateren, in vista primair aan maken en dan met xp formateren? Klinkt nogal omslachtig en ik heb geen zin om (veel) te moeten betalen...

OK ik heb gevonden dat dat niet kan, is het dan mogelijk om de niet toegewezen ruimte toe te voegen aan de extended partition?

ik heb dus niet toegewezen ruimte en beschikbare ruimte waar ik 1 volume van wil maken. eentje waarin mijn XPOS zit...

Is heb mogelijk de XP partitie te shrinken, het besturingssysteem compleet met alle bestanden en instellingen te copiëren naar een primaire partitie die ik speciaal daarvoor maak de extended verwijderen en dan daarbij voegen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 20:53 ]