MySQL database verdwenen uit Plesk

Pagina: 1
Acties:

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025
Beetje vreemde situatie... De site gebruikt twee databases, één voor een poll en één voor een forum.

Vandaag lag het forum op zijn gat, doordat een tabel corrupt was geraakt. Even repairen dus, maar vervolgens bleek de tabel niet aanwezig in Plesk!!! Echter uit de foutmelding die het forum gaf en via een testbestandje bleek dat er wel contact gemaakt kon worden met het forum...

Uiteindelijk heb ik de repair via een php scriptje uitgevoerd en is het forum weer up and running, maar wat is er in hemelsnaam gebeurd met de database??? De support van de webhost kon de database ook niet vinden... Beetje vreemd allemaal, iemand suggesties???

.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:49
Als je mysql restart krijg je soms wel eens de melding dat hij zoekt naar failed or corrupted tables en repareert die dan..Kan misschien ook wel met een command in mySQL, moet je even googlen :)

• Da Weef
Het repareren is niet het issue, dat is dus gelukt met een php scriptje. Het issue is dat ik niet weet waar de database is gebleven.

Dat laatste hoeft geen probleem te zijn, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd totdat iemand die aan het opruimen is bij de webhost een verdwaalde database tegenkomt en wegdondert...

Hij moet verdorie gewoon in de beheertool staan ja |:(

.

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08-2025
Waarschijnlijk bug in plesk, foutje bij exceptionhandling oid
mysql hoef je niet noodzakelijk via web te beheren, ik gebruik navicat bij dit soort geintjes

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:31

sanzut

It's always christmas time

heb je geen PHPMyAdmin?
En staat de db daar ook niet bij?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 09:37
Stomme vraag; je hebt uiteraard wel je database aangemaakt via plesk?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Da Weef
sanzut schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:03:
heb je geen PHPMyAdmin?
En staat de db daar ook niet bij?
We kunnen (voor zover ik weet) phpmyadmin alleen via Plesk aanroepen. Echter dat is dan ook enkel voor de databases die in Plesk staan.
DiedX schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:10:
Stomme vraag; je hebt uiteraard wel je database aangemaakt via plesk?
Ik geloof het wel, maar is wel lang geleden.
flanderssoft schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:01:
Waarschijnlijk bug in plesk, foutje bij exceptionhandling oid
mysql hoef je niet noodzakelijk via web te beheren, ik gebruik navicat bij dit soort geintjes
Op zich praktisch ter voorkoming, echter heb ik momenteel eerst wat symptoom bestrijding nodig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Da Weef op 26-02-2009 19:40 ]

.

• ijsthijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 03:13
Heb je 'm inmiddels terug gevonden?

Wat je zou kunnen doen is zelf phpmyadmin installeren, en inloggen met je root gegevens. Dan moet je een overzicht van databases krijgen, inclusief die van Plesk. Plesk houdt namelijk in eigen tabellen bij welke databases er bij accounts behoren, wellicht dat daar ook iets corrupt is geraakt.

eenechtezzper.nl

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit heeft niks met Programming te maken. Daarom move ik je topic naar Windows Servers en Server-software

Programming -> Windows Servers en Server-software

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1