Toon posts:

Beeldscherm loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Eergister bij Paradigit een nieuwe PC gekocht (maar ik hield mijn oude beeldscherm), aangezien mijn oude PC niet meer naar wens functioneerde. Terwijl ik de PC in gebruik nam, liep na enige tijd mijn beeldscherm vast. Paarse/ geel/ groene blokjes, dit al bij de toepassing Chess Titans van Windows Vista. Ik teleurgesteld terug naar Paradigit, waar ik goed werd geholpen en een nieuwe PC meekreeg, zij zelf zouden de andere repareren. Uiteindelijk heb ik thuis weer dezelfde problemen (beeldscherm vastlopen, geel/groen/paarse blokjes).
Daarnaast kreeg ik eenmalig een uitval van Windows in de trant van: "fout: IRQL not eqaul....." o.i.d.

Mijn vraag is dan ook: Of de vastlopers in mijn beeldscherm te maken hebben met mijn beeldscherm of met de PC? En wat ik hier dus het beste aan kan doen.

PC van Paradigit Enforcer E739;
Intel Core2Quad Q8200 4x2,33 GHz 4M Box
MSI P31 NEOF V2 DDR2-800 Dimm Bulk
1 TB Hitachi SATAII 16MB 7200rpm
EVGA Geforce 9800HTX+ 512MB SuperClocked
Forton Source 400W Voeding ATX 2.0

Oude beelscherm;
Belinea 10 17 30

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bvd, Maarten

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Heb je geen ander beeldscherm om te proberen?

Weet je zeker dat het een 100% andere PC is die je hebt meegekregen? Hebben ze niet je videokaart in een andere PC gezet?

Verwijderd

Topicstarter
100% zeker, heb een andere doos meegekregen.

Ja, ik kan het misschien testen op een beeldscherm van een maat.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan zijn dat je nieuwe pc je monitor niet goed herkent. en daarom een hogere frequentie of resolutie stuurt dan je monitor eigenlijk aankan. Dat kan resulteren in rare beelden, maar eigenlijk gaat dat 99 van de 100 keer gewoon een "out of spec" melding. Voor de rest is pc > monitor eigenlijk 1 richtings verkeer, en kan dat dus geen crashes veroorzaken..................

Maar als je monitor zelf gewoon stuk is kun je natuurlijk van alles verwachten.

Zou idd monitor eens aan een andere pc hangen (en visa versa) en kijken wat het dan doet

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 26-02-2009 17:37 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d