[DirectAdmin] Alle requests naar 1 file

Pagina: 1
Acties:

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoi,

Excuus als deze vraag in het verkeerde forum staat, maar ik denk dat ik hier het meeste kans maak omdat hier veel mensen met DirectAdmin zullen werken.

Ik ben overgestapt op een hostingpartij die met DirectAdmin werkt. Nu blijkt dat DirectAdmin met een soort eigen .htaccess werkt, want mijn oude .htaccess werkt niet meer. Wat ik wil is dat alle requests worden afgehandeld door index.php. Alle pagina's en alle subdomeinen, behalve 1 directory. Nu heb ik gezien dat je in DirectAdmin zelf subdomeinen kunt toevoegen, maar dat is voor mij geen optie: Ik wil gewoon alle subdomeinen laten afhandelen door mijn index.php, ook plaatjes, robots.txt enz enz. Kort gezegd:

*.mijndomein.tld/* -> index.php, behalve *.mijndomein.tld/dezeniet.

Hoe los ik dit op zonder redirects? Ik kan in DirectAdmin geen * als subdomeinnaam invullen?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 22:51
In principe heeft jouw probleem niet zo heel veel te maken met het beheerssysteem wat je host gebruikt, of dat nou plex, Directadmin of iets anders is

Je probleem zou in principe opgelost moeten worden met een rewriterule in je .htaccess. Het afhandelen van requests naar subdomeinen zit in Apache.

• xilent_xage
Hoe kan DirectAdmin dan de subdomains processen? Mijn theorie was dat DirectAdmin als het ware een 'virtuele' htaccess over de mijne heengooide...

• xilent_xage
Voor iedereen die hier tegenaan loopt:

http://help.directadmin.com/item.php?id=127

Topic mag dicht, bedankt voor de hulp!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij