Sinds ik een nieuwe router heb geinstalleerd, doet zich iets merkwaardigs voor: mijn Asus A6000 notebook heeft alleen verbinding met het internet als de voedingskabel niet is aangesloten. Zodra de notebook wordt aangesloten, is er geen internetverbinding (wél verbinding met de router, overigens). De router is een vrij nieuwe Cisco Linksys. En juist die nieuwe router moest mijn netwerkproblemen met de notebook verhelpen! Iemand ooit eerder zoiets meegemaakt?
Bekijk je energy settings eens. Mijn Asus heeft bijv ook aparte profielen voor zowel AC als accu.
Misschien toevallig bij een AC profiel nic disabled oid?
Misschien toevallig bij een AC profiel nic disabled oid?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
dank voor je tip, maar bij energiebeheer zie ik zo snel geen aparte profielen.. zit ik goed bij energiebeheer? of zou ik elders instellingen moeten wijzigen?
Je hebt in XP ook van die hardwareprofielen. Check eens of daar 1 of meerdere staan, en keil er dan 1 weg (de goede
). Met een bischen geluk werkt het dan wel.
Zelfde truk eens toe moeten passen met Dell.
Zelfde truk eens toe moeten passen met Dell.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
1. Wat zegt "ipconfig /all" als je aan het stroomnet hangt met je laptop (invoeren in cmd (start -> run -> 'cmd'))?
2. Kijk in je configuratiebeheer bij energiebeheer, niet in de Asus applicatie Power4Gear mocht je dat hebben gedaan.
3. Krijg je wel internet als je je verbinding herstelt?
4. Hang je aan de kabel, of uitsluitend draadloos?
Eigenlijk hoort dit probleem in een software fora, maar desondanks houd ik hem voorlopig maar in de CSL omdat onlangs in het Asus A6-topic bleek dat mensen ook last hadden van WLAN problemen en dit wellicht gerelateerd is aan de serie. Verder is het wel handig te weten welk model je exact hebt, er zijn namelijk veel Asus A6 (A6000) modellen op de markt verschenen. Aangezien de stikker onderop niet altijd compleet is volstaat het geven van de videokaart en CPU ook, daaruit kan ik direct afleiden welk model je hebt als Asus kenner (heb zelf ook een A6 gehad
)
2. Kijk in je configuratiebeheer bij energiebeheer, niet in de Asus applicatie Power4Gear mocht je dat hebben gedaan.
3. Krijg je wel internet als je je verbinding herstelt?
4. Hang je aan de kabel, of uitsluitend draadloos?
Eigenlijk hoort dit probleem in een software fora, maar desondanks houd ik hem voorlopig maar in de CSL omdat onlangs in het Asus A6-topic bleek dat mensen ook last hadden van WLAN problemen en dit wellicht gerelateerd is aan de serie. Verder is het wel handig te weten welk model je exact hebt, er zijn namelijk veel Asus A6 (A6000) modellen op de markt verschenen. Aangezien de stikker onderop niet altijd compleet is volstaat het geven van de videokaart en CPU ook, daaruit kan ik direct afleiden welk model je hebt als Asus kenner (heb zelf ook een A6 gehad
Pagina: 1