• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:13

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Ssyteem: ASUS P6T Deluxe, Core i7 systeem in combinatie met een ASUS EAH4850HD.
Driver: ATI Radeon 9.2 (64-bit) inclusief Catalyst Control Center (CCC).
Overige Software: Folding@Home, Philips AMBX, AVAST en Remote Admin 3.3 Server.

Het probleem
Mijn videokaart schakelt uit als ik de computer even niet gebruik.

Ik moet de computer helemaal van de stroom halen, even wachten en weer aanzetten voordat de videokaart het weer doet. Als ik een soft reset doe krijg ik afentoe 1 lange piep en 4 korte, en dit duidt volgens mijn manual op het niet aanwezig zijn van een GPU.

Heeft iemand een suggestie?

Everybody has one :P

Verwijderd

Is het mogelijk om het systeem te testen met een andere videokaart? Krijg je in dat geval hetzelfde probleem?

Mijn eerste idee is namelijk naast mogelijk een defecte videokaart ook mogelijk een defect mobo.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik denk dan eerder aan het moederbord, zelf had ik hetzelfde met een pentium 2....
probeer je pc eens plat te liggen (dat de videokaart dus rechtop naar boven staat), misschien is je pci-e slot lam namelijk.

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zit de kaart er echt helemaal goed in? Ik heb dit ook wel es gehad. Bootte de ene keer prima, andere keer piepen. Zat de videokaart er niet goed in. Dit kwam doordat het bracket om hem vast te zetten met de schroef niet ver genoeg verbogen was, dus zodra je de schroef vastzette wipte hij er aan de achterkant iets uit de pci sleuf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Ik had de ATI 9.2 driver geinstalleerd met Catalyst Control Center (9-2_vista64_dd_ccc_wdm_enu_75977.exe). Nadat ik deze deïnstalleerd was het systeem een dag stabiel, ook als ik er een paar uren bij weg was.

Nu heb ik de ATI 9.2 driver geinstalleerd zonder Catalyst Control Center (9-2_vista64_dd_75977.exe) en ik ben een half uur bij mijn PC weg en het is weer zover, het beeldscherm knippert dat er geen signaal is en krijg computer met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Ik heb alle powersavingopties in Vista uitgeschakeld.

Weet iemand of het beter is om de ATI 9.2 driver te installeren (9-2_vista64_dd_75977.exe) of de driver via de ASUS site (ati8561_Vista64.zip)? Ik dacht dat het altijd beter was een ATI driver te installeren?

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Het probleem manifesteert zich nog steeds. Ik heb een supportcall ingeschoten bij ASUS, kijken wat het oplevert. Resultaat meldt ik hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
ASUS geeft aan dat ik hem RMA kan sturen, maar hier heb ik geen zin in ivm slechte ervaringen met RMAs bij 4Launch (lange wachttijd).

Ik heb het gevoel dat het nog steeds een firmware/driver issue is, dus ik heb iets anders geprobeerd:
  • ASUS driver uninstalled
  • Opstarten veilige modus en met driver sweeper restanten ATI driver verwijderen
  • Registry schonen met TuneUp 2009
  • ati8561_Vista64 geïnstalleerd zonder Catalyst Control Center
  • SmartDoc535 geïnstalleerd en fanspeed op 100% geforceerd
  • Direct X 9C (9.25.1476) geïnstalleerd
  • Philips AMBX ontkoppeld en drivers gedeïnstalleerd
Op de asus site is een nieuwe bios beschikbaar gekomen voor overheating issues, alleen was deze voor kaarten met een ander P/N.

Binnenkort weer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
OK Case closed, ik heb hem via een RMA teruggestuurd naar 4Launch.

De kaart moet haast wel defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen man, was dit de 1gb versie? Die heb ik iig wel en de P6T dlx ook, draait als een zonnetje..

Suc6 ermee!
Pagina: 1