Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Bij mn maat valt het internet weg... hij heeft draadloos internet via een Davolink modem van Versatel.
Probleem doet zich te pas en te onpas voor.... Wat wel opvalt is dat het signaal eerst erg zwak wordt en dan helemaal wegvalt. De verbinding herstelt zich dan weer keurig en ook is de signaal sterkte prima.
Er zijn geen vaste tijden of momenten waarop het wegvalt.. random..

Ik heb de pc geformateerd, windows xp er opnieuw opgezet.
Ik heb met Netstumbler gekeken welke kanalen in de buurt behoorlijk in gebruik zijn. Ik heb minstens 2 kanalen tussen de gebruikte en mijn kanaal gehouden.
Ook heb ik een andere onvanger gekocht, een ICIDU WLAN USB Adapter 11G van Mycom. Deze heb ik op mijn eigen netwerk een week getest, zonder probleem.

Echter.. het internet bij mn maat blijft wegvallen.. Heb alle windows update's gedaan, gebruik AVG FREE anti virus. Er worden verder geen gekke dingen met die pc gedaan, alleen licht dagelijks gebruik.

Vreemde is.. er is ook een ACER laptop met Vista in huis, die gebruik maakt van hetzelfde netwerk.. Deze draait zonder enkel probleem..

Kan het aan de encryptie liggen? Ik heb windows xp home erop gezet.. maar.. bedenk dat er mss wel daarvoor xp pro op zat. Dit heeft iemand anders gedaan en is dus niet te achterhalen.

Ik ben door mn oplossingen heen... iemand hier... ??

Alvast bedankt!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 14:50 ]

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:15
wat voor soort Encryptie gebruik je voor de draadloze verbinding ?

Verwijderd

Soms hebben oudere wireless-nic's problemen met moderne encrypties. Je kunt proberen of WEP encryptie wel vlekkeloos werkt (hoewel dit wel minder veilig is)
Controleer ook of je de laatste drivers voor je wireless-nic zijn geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
@dion... wat bedoel je met nic's ??

Ik zal eens proberen een wep encryptie er op te zetten.. ben zaterdag ochtend weer daar..
Zal de bevindingen hier plaatsen

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:32
network interface cards (ongeveer). oftewel, netwerkkaarten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de encryptie ingesteld op WEP . Heb weer verbinding kunnen maken met de modem en de beveiliging op de pc aangepast.
Ik hou het in de gaten en zal mn bevindingen hier wederom plaatsen.

Bedankt voor de adviezen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:53:
Soms hebben oudere wireless-nic's problemen met moderne encrypties. Je kunt proberen of WEP encryptie wel vlekkeloos werkt (hoewel dit wel minder veilig is)
Controleer ook of je de laatste drivers voor je wireless-nic zijn geïnstalleerd.
Ik heb een nieuwe usb ontvanger gekocht bij mycom, deze werkte op mijn draadloze netwerk prima....

Verwijderd

OK super! Als alles naar behoren werkt kun je eventueel je beveiliging ook weer omhoog zetten naar WPA of WPA2.

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 20:07
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:38:
OK super! Als alles naar behoren werkt kun je eventueel je beveiliging ook weer omhoog zetten naar WPA of WPA2.
En controleer dan of de codering (AES/TKIP) overeenkomt met wat er in je router staat. Als de router allebei ondersteunt, probeer dan hiertussen te switchen om te kijken welke het beste werkt.
Pagina: 1