Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe behuizing voor netwerk hardeschijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voordat ik begin wou ik even zeggen dat ik niet weet of ik dit op de juiste plek post maar goed zo niet mijn excuses hiervoor!

Ik zoek al een tijdje een externe opslag apparaat maar helaas zijn "bijna" alle externe hardeschijven al in een behuizing met USB of alleen de behuizing maar die zijn ook vaak USB of USB 2.0...

Ik zoek namelijk een lege behuizing daarnaast iets wat mij de functie geeft om hardeschijven aan te sluiten maar wel zodanig dat ik ze bedraad via UTP (netwerk) kan benaderen. Zeg maar zo iets als dit:
Netwerk gebaseerde harde schijven.

In feite zijn dit mini-NAS systemen. Vaak draaien ze linux /en of bsd en ze worden via netwerkkabel aangesloten
Ik wil het zelf maken en graag eigenlijk zelf bouwen dus.. Ik weet waar ik hardeschijven kan halen/kopen ook de behuizing is geen probleem alleen het printplaatje zeg maar dat het netwerk toegang geeft en misschien een OS op kan laten draaien!

Kortom:

Netwerk hardeschijven met veel ruimte via UTP! Iemand tips of weet wat ik moet doen laat het me weten!

Groetjes,
Rody

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik heb het idee dat je te moeilijk denkt.
Je kan gewoon kiezen uit een kant en klare nas: http://tweakers.net/pricewatch/cat/566
of een nas behuizing waar je je eigen schijf in kunt steken: http://tweakers.net/pricewatch/cat/685

Verwijderd

Topicstarter
Okee handige links vooral de laaste hartestike bedankt maar het is allemaal zo door voor lege behuizingen kan ik niet ergens gewoon alleen zon printplaatje halen ofzo? Die mij zeg maar die netwerk geeft en waar ik hardeschijven op aan kan sluiten?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:30:
Okee handige links vooral de laaste hartestike bedankt maar het is allemaal zo door voor lege behuizingen kan ik niet ergens gewoon alleen zon printplaatje halen ofzo? Die mij zeg maar die netwerk geeft en waar ik hardeschijven op aan kan sluiten?
Kan wel,moet je de kast er omheen afslopen,want die dingen worden alleen in kasten geleverd.