Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluid probleem na aansluiten TV via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin deze week heb ik mijn VGA kabel tussen mijn pc en tv vervangen door een HDMI kabel. 2 dagen werkte dit prima, zonder problemen. Gister deed opeens mijn geluid van mij boxen het niet meer. Na wat uitzoek werk ben ik er achter gekomen dat het probleem komt door de geluids driver (Realtek HDMI Audio manager, geupdate). Zodra ik me HDMI kabel heb aangesloten (via ATI 4870) heb dan verlies ik windows (XP) geluid via Line Out. Echter als ik geluid test in de Audio Manager dan doen me boxen het wel gewoon. Het komt er dus op neer dat hij windows software geluid niet meer via Line Out verstuurt zodra hij de HDMI kabel detecteert. Je moet hem bij het weghalen ervan ook handmatig terug zetten op de boxen. Heb nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem (via google, wel posts die het zelfde probleem beschrijven). Hoop dat iemand hier mss weet hoe ik dit kan oplossen, anders moet ik terug switchen naar me VGA + Audio, wat zonde zou zijn van me HDMI kabel.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zo'n HDMI out wordt volgens mij als losse audio device gezien. Ga naar je geluidssettings in je configuratiescherm en zet daar de default playback device weer terug?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qs3our.gif

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat het als losse audio device wordt gezien. Ik zag bij default playback ook 2 staan, normaal audio en me HDMI audio. Alleen kon het er niet mee oplossen, er gebeurde niks bij het aanpassen ervan.

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 10:06

taz10

Party Animal

hoi sander.

ik was benieuwd of je al een oplossing hebt gevonden voor je probleem.
ik heb namelijk hetzelfde met een nieuwe computer met een asus R4830-T2D512
Zodra ik de hdmi kabel aansluit dan is het geluid weg op me computer en heb ik dit op de tv.

ik hoop dat je er dus een oplossing voor hebt gevonden