Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Could not find kernel image: linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb met vlite de installatie van vista aangepast/verkleind voor mijn acer aspire one.
Nu wil ik deze installatie booten vanaf een usb stick en krijg ik de volgende error:
Could not find kernel image: linux

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd zoals het gebruik van hp usb help tool, waardoor ik overigens wel het programma gparted kon booten, of (na het downloaden van syslinux 3.73) via de command promt het commando syslinux.exe L:. Na deze twee dingen kreeg ik dus die melding, daarvoor kreeg ik verschillende meldingen zoals: schijffout, druk op een toets, of gewoon een boot error.

In ieder geval bedankt voor het lezen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mark

Verwijderd

Er staat een Linux bootloader op je usbstick, die een kernel probeerd te laden, maar dat wil je denk ik niet ;)

"How to Install Vista From a USB Flash Drive?"

Google al geprobeerd? http://www.everythingusb.com/vista_flash_drive_12025.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Maar als ik in cmd intyp list disk, zie ik niet mijn usb stick. Deze zie ik wel als ik list volume intyp...
Het probleem is alleen, nadat ik select volume 9 heb ingetypt en dan clean intyp, dat ik het volgende bericht krijg: Er is geen schijf geselecteerd. Selecteer een schijf en probeer het opnieuw.

EDIT: Ik heb het nu geprobeerd met gewoon formateren in de verkenner, maar krijg nadat op de usb stick staat, een error: Schijffout. Druk op een toets.
Als ik dan op een toets druk start ie gewoon weer op in zijn huidige os (linux linpus lite).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 14:55 ]