i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verkijk je niet te veel op de resolutie, Full-HD op een scherm van 32" heeft echt amper meerwaarde. Misschien dat je het scherm als dekstop wil gebruiken ? . Anders zou ik zeker niet voor een van bovenstaande TV's gaan.Sp33dFr34k schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:38:
Zoals de titel al doet vermoeden twijfel ik tussen 2 Full HD TV's.
Ik heb nu nog een Samsung LE32R81B waarover ik heel tevreden ben, maar ik wilde graag een Full HD TV en ook belangrijk is de zwartwaarde. Dat is bij mijn huidige TV niet zo goed te noemen.
Het design van de Philips spreekt me meer aan evenals de hogere contrastwaarde (geen idee hoeveel die getallen in praktijk uitmaken).
Heb een budget van rond de €600, waar deze 2 TV's ongeveer in liggen.
Van het weekend ga ik even koekeloeren bij de Mediamarkt. Meestal staat daar toch een demo op of een of andere TV-zender, echt veel onderscheid kan ik in de winkel nooit maken qua beeldkwaliteit.
Over de Samsung is hier wel een berg info te vinden, de Philips daarentegen zo goed als niets, heeft dat een reden? Zag dat ie al sinds Oktober 2008 in de PW staat namelijk, het kan dus ook niet aan de 'nieuwigheid' liggen.
Heeft iemand goede/slechte ervaringen om te delen mbt een van deze 2 TV's of wellicht wel een ander alternatief?
Over zwartwaarden gesproken wat ik persoonlijk zeer aan kan storen , neem plasma in overweging, en kijk naar de 37PX80 of 42PX80 van panasonic dat is een wereld tv! met zeer goede zwartwaarden. Is veel over geschreven en kun je zeker veel over terug vinden in de tweakers. search.
edit:
42" variant: http://www.kieskeurig.nl/...nasonic/th-42px80/275732/
[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 26-02-2009 13:14 ]
Verwijderd
Ik ben ook aan het twijfellen tussen beide tv's.
Het gaat om een tv die ik op mijn kamer ga gebruiken voor het kijken van dvd's, digitale televisie van ziggo en spelen van games op een ps3. Vandaar dat de maat 32" maximaal is in verband met de kijkafstand.
Wat betreft het verschil tussen full-hd en hd-ready in die maat vraag ik mij af of de Philips 32PFL7403D interessant is, aangezien deze 3ms, 100hz en 40.000:1 is maar geen Full-HD? ten opzichte van:
Samsung LE32A656 (5ms) FullHD (15000:1) prijs pricewatch +/- €564
Philips 32PFL7803D (6ms) Full HD (30000:1) prijs pricewatch +/- €609
Philips 32PFL7403D (3ms) HDready (40000:1) (100hz) prijs pricewatch +/-€611
Het prijsverschil is minimaal, ik heb mij ook tot verschillende reviews gericht en ben hierdoor tot de conclusie gekomen dat deze 3 tv's dicht bij elkaar liggen wat betreft prestaties, vandaar dat het ook geen eenvoudige keuze is en ook omdat een tv iets is waar je normaal een jaar of 5 naar kijkt (in mijn geval).
Bepaalde doorslaggevende argumenten, voorkeur philips boven samsung of andersom?
Het gaat om een tv die ik op mijn kamer ga gebruiken voor het kijken van dvd's, digitale televisie van ziggo en spelen van games op een ps3. Vandaar dat de maat 32" maximaal is in verband met de kijkafstand.
Wat betreft het verschil tussen full-hd en hd-ready in die maat vraag ik mij af of de Philips 32PFL7403D interessant is, aangezien deze 3ms, 100hz en 40.000:1 is maar geen Full-HD? ten opzichte van:
Samsung LE32A656 (5ms) FullHD (15000:1) prijs pricewatch +/- €564
Philips 32PFL7803D (6ms) Full HD (30000:1) prijs pricewatch +/- €609
Philips 32PFL7403D (3ms) HDready (40000:1) (100hz) prijs pricewatch +/-€611
Het prijsverschil is minimaal, ik heb mij ook tot verschillende reviews gericht en ben hierdoor tot de conclusie gekomen dat deze 3 tv's dicht bij elkaar liggen wat betreft prestaties, vandaar dat het ook geen eenvoudige keuze is en ook omdat een tv iets is waar je normaal een jaar of 5 naar kijkt (in mijn geval).
Bepaalde doorslaggevende argumenten, voorkeur philips boven samsung of andersom?
Ik heb de Samsung LE32A656 en zou zeggen zeker kopen.
Design vind ik mooi.
Prachtig beeld, contract is zeker ok, zwart waarden ook.
Kijk dikwijls naar 1080p films en 720p series met m'n PopCornHour A-110.
Geen moment dat ik er spijt van heb.
Had ze genomen omdat ze full HD was en 32 inch.
Enkel geluid is minder, ik kwam van een JVC CRT tv.
Maar bereslecht is geluid ook niet.
Nog een voordeel zijn de vele aansluitingen zoals 4 x HDMI en 2 Scarts
Design vind ik mooi.
Prachtig beeld, contract is zeker ok, zwart waarden ook.
Kijk dikwijls naar 1080p films en 720p series met m'n PopCornHour A-110.
Geen moment dat ik er spijt van heb.
Had ze genomen omdat ze full HD was en 32 inch.
Enkel geluid is minder, ik kwam van een JVC CRT tv.
Maar bereslecht is geluid ook niet.
Nog een voordeel zijn de vele aansluitingen zoals 4 x HDMI en 2 Scarts
http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561