Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik ben afgelopen carnaval (DB de gekste!) van mn mobiel bestolen.
Ik baal er stevig van omdat ik nu al mn contactgegevens kwijt ben en mn geliefde telefoon.
Nu heb ik me een beetje verdiept in de stof en ik lees dat het mogelijk is een mobiel te traceren aan de hand van het IMEI nummer, hoe kan ik dit doen?
Ik heb gelezen dat de politie over de mogelijkheid beschikt (daar ga ik vanmiddag heen) maar dat ze dit liever niet zouden doen omdat het tijdrovend en kostbaar zou zijn, verder zou ik bij een provider aan kunnen kloppen maar die zijn ook niet te happig met meewerken voor zover ik het lees.
Kan iemand mij verder helpen? Ik ben best bereid er geld voor te betalen als ie maar gevonden kan worden.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Verwijderd

"en ik lees dat het mogelijk is een mobiel te traceren aan de hand van het IMEI nummer, hoe kan ik dit doen?"

Dat kan je zelf niet, alleen de politie heeft in NL deze mogelijkheid. Maar ik betwijfel of ze dat in jou geval willen doen, meestal word het gebruikt als er iemand beroofd is, of als iemand vermist is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 12:10 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Dit brengt me op een idee: een app voor telefoons met ingebouwde gps die regelmatig (of evt als antwoord op een bepaald sms-bericht) posities doorstuurt per mail/sms . Bestat al vermoed ik?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:08:
"en ik lees dat het mogelijk is een mobiel te traceren aan de hand van het IMEI nummer, hoe kan ik dit doen?"

Dat kan je zelf niet, alleen de politie heeft in NL deze mogelijkheid. Maar ik betwijfel of ze dat in jou geval willen doen, meestal word het gebruikt als er iemand beroofd is, of als iemand vermist is.
Offtopic: neem in godsnaam ouwe mobiel mee (ik heb het ook gedaan)

Ontopic: aangifte doen en IMEI meegeven, wie weet helpt politie meteen mee
Anders kun je nog altijd bij provider aankloppen met bewijs van aangifte, aankoopbon en IMEI.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

http://www.bellen.com/content/gestolen-mobieltjes.aspx

Traceren wordt gewoonlijk niet gedaan, maar wel dus een sms bombardement + in database gestolen GSM's

☻/
/▌
/ \

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

begintmeta schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:10:
offtopic:
Dit brengt me op een idee: een app voor telefoons met ingebouwde gps die regelmatig (of evt als antwoord op een bepaald sms-bericht) posities doorstuurt per mail/sms . Bestat al vermoed ik?
Voor windows mobile zijn er genoeg apps die dat doen, zal voor de iPhone ook wel zo zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Had nu maar google maps met latitude geinstalleerd. :(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:10:
offtopic:
Voor WM telefoons iig wel. Die software gaat zelfs zo ver dat zodra er een andere sim kaart in het toestel gestopt word dat je dan de mogelijkheid om sms en telefoonverkeer te onderscheppen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Je hebt hopelijk je SIM al geblokkeerd iig?
Mijn iphone was door finnen gestolen,
Meteen SIM geblokkeerd natuurlijk.

Hoe zit jij met je verzekeringen? Ik ben er nog niet langs geweest, maar ben het zeker van plan.
Belcompany heeft mij een Tel. Verzekering verkocht, dus toen me telefoon was gestolen was ik opzich wel van "@#$" maar gelukkig heb ik een verzekering. Alles ingevult, krijg ik na 2dagen een brief dat ik geen recht heb op teruggave want er is geen fysiek letsel aangedaan en er zijn geen ooggetuigen. Maar wel lekker meten de verzekering afsluiten natuurlijk, Verzekeringsmaatschappen doen al het mogelijke om er maar onderuit te komen. Krengen,

Nagoed,

veel succes iig!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
thijszor schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:19:

Hoe zit jij met je verzekeringen? Ik ben er nog niet langs geweest, maar ben het zeker van plan.
Belcompany heeft mij een Tel. Verzekering verkocht, dus toen me telefoon was gestolen was ik opzich wel van "@#$" maar gelukkig heb ik een verzekering. Alles ingevult, krijg ik na 2dagen een brief dat ik geen recht heb op teruggave want er is geen fysiek letsel aangedaan en er zijn geen ooggetuigen. Maar wel lekker meten de verzekering afsluiten natuurlijk, Verzekeringsmaatschappen doen al het mogelijke om er maar onderuit te komen. Krengen,

Nagoed,

veel succes iig!
Moeten we eerst messteek of schot in lijf hebben? Ooggetuigen... tja als de dieven goed aanpakken zijn er geen "ooggetuigen" in de buurt.

Ik zou maar de voorwaarden van die verzekering lezen of het echt zo is.

[ Voor 3% gewijzigd door Silver7 op 26-02-2009 12:27 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

@thijszor:
Wel vreemd eigenlijk. Wanneer je bestolen wordt doe je aangifte. De verzekeringsmaatschappij zou dan eigenlijk gewoon moeten uitbetalen, want mocht het niet kloppen dan heb je een valse aangifte gedaan waar boete/gevangenisstraf op zit. Je betaalt gewoonlijk genoeg voor een dergelijke verzekering.

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 26-02-2009 12:29 ]

☻/
/▌
/ \

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

thijszor schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:19:

Nagoed,

veel succes iig!
Je ontdekte een dag later dat je toch een blauwe plek had bij je been? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 26-02-2009 12:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

Wordt er tegenwoordig eigenlijk nog aan sms bommen gedaan? Het lijkt me dat een dief toch gewoon de simkaart mogelijk wegmietert en zijn eigen er in stopt. En de tegenwoordige telefoons gaan echt niet stuk bij een overkill aan smsjes. Ze lopen hoogstens even vast.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

De politie heeft Imei nodig om op een nieuwe simkaart in een gestolen GSM een sms-bombardement af te vuren. Bovendien is het een noodzakelijk kenmerk om de GSM op te kunnen nemen in de landelijke database van gestolen mobieltjes.
IMEI heeft niks te maken met het simkaartje

☻/
/▌
/ \

• thijszor
Het is echt waar, ik kan de brief wel eens inscannen maar je lacht je dood als je het leest.
Ik moet inderdaad, voor de verzekering die ik afgesloten heb bij Save&Sure ( Conner&Davis oid ) bewijs leveren van de diefstal ( Zakkenrollen in de trein ) De mevr. aan de telefoon zei, ja meneer, maar u kunt hem natuurlijk ook gewoon verloren zijn. Ja leuk, ik kan niet 100% zeggen dat ik hem niet verloren ben, maar ben 1min van te voren nog gebeld. En gezien ik van werk kwam ( s'avonds rond 10en ) had ik een pantalon aan, en zittend in de trein is dat zo klote om je telefoon er weer terug in te doen ( zeker iPhone ) dus had ik hem in mijn jaszak gedaan.

Had ook Conner&Davis gebeld, zeggende dat de mevr. van Belcompany gewoon gezegt heeft dat diefstal gedekt is, en dat die mevrouw verkeerde informatie verschaft heeft. Hun, jaja, maar je heb 7dagen de tijd om de voorwaarden te lezen en als je er niet mee eens ben je het allemaal weer terug kan draaien.

Nofi, en het zal wel legaal zijn, maar wie leest zijn verzekeringsvoorwaarden als je net je telefoon hebt.
Ik vind het erg dat een legaal bedrijf ( verzekeringsmaatschappij) zo gemakkelijk op het randje van illegaliteit, danwel onbeschoft kan blijven.

Proberen het nu nog op verzekering van palief te gooien, maar ben bang dat daar ook niks uitkomt.

Conner&Davis :(
Save&Sure :(
Belcompany :(

• bokkow
Heb mn iPhone helaas niet verzekerd maar het is ook een 2G die uit Amerika komt, heb wel alles compleet inclusief bon dus ik kan er wel mee naar de politie.
Hij is simlock vrij wat het natuurlijk aantrekkelijk maakt voor kwaadwillenden hem gewoon te gebruiken en ik kan niet zomaar bij een provider aankloppen dan denk ik want zou geen idee hebben wat voor sim er nu in zit.
Ik hoop er gewoon op dat de politie mij wil helpen, er zijn enkele verhalen op internet terug te vinden dat ze daadwerkelijk de moeite doen het te traceren dus who knows.
Bedankt voor de vele reacties zo snel al, ik laat nog even de uitkomst weten na vanmiddag.
Waarschijnlijk idd een sms-bom + opgeslagen in database maar fingers crossed.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Kixtart schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:35:
[...]

IMEI heeft niks te maken met het simkaartje
Nee, maar een nieuw simkaartje betekend wel een nieuw nummer. Het bombardement op de 'oude' simkaart heeft dan dus geen nut. Vandaar dat ze op het IMEI-nummer bombarderen :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ja, maar het leek erop dat MsG dat niet wist ;)

Heb er trouwens na de start van deze database+bombardement er niks meer van gehoord in het nieuws. Vraag me af of ze dat nog vaak doen (probably niet, want veel mensen bewaren hun IMEI niet).

☻/
/▌
/ \

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je contactgegevens heb je waarschijnlijk nog wel. Tenminste: bij elke iTunes sync worden ook de contacten gesynchroniseerd met mijn Adresboek. Buiten dat maakt iTunes af een toe een backup van dat soort gegevens.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
The Dolf schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:16:
[...]

Voor WM telefoons iig wel. Die software gaat zelfs zo ver dat zodra er een andere sim kaart in het toestel gestopt word dat je dan de mogelijkheid om sms en telefoonverkeer te onderscheppen.
Is dat echt zo?

Hoe dan? En belangrijker, waar kan ik die apps vinden?

Youtube: DashcamNL

• JAMF
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

dfrenner schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Is dat echt zo?

Hoe dan? En belangrijker, waar kan ik die apps vinden?
remote tracker - is nog gratis ook (GIYF)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• bokkow
Zo terug van het bureau, hele papierwerk ingevuld, papiertjes mee gekregen en dat gaat op de stapel.
Kleine kans dat ze er ooit iets mee doen. Kan ik IMEI traceren ook via provider aanvragen met behulp van dit aangifte-bewijs?
Cubix schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:04:
Je contactgegevens heb je waarschijnlijk nog wel. Tenminste: bij elke iTunes sync worden ook de contacten gesynchroniseerd met mijn Adresboek. Buiten dat maakt iTunes af een toe een backup van dat soort gegevens.
Daar had ik ook aan gedacht, heb het echter nergens aan gekoppeld zitten (geen outlook of niks) maar er wordt wel een reservekopie opgeslagen op mn pc van mn iPhone, kan ik die ook op een andere manier uitlezen wellicht?

• MsG
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

thijszor schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:36:
Het is echt waar, ik kan de brief wel eens inscannen maar je lacht je dood als je het leest.
Ik moet inderdaad, voor de verzekering die ik afgesloten heb bij Save&Sure ( Conner&Davis oid ) bewijs leveren van de diefstal ( Zakkenrollen in de trein ) De mevr. aan de telefoon zei, ja meneer, maar u kunt hem natuurlijk ook gewoon verloren zijn. Ja leuk, ik kan niet 100% zeggen dat ik hem niet verloren ben, maar ben 1min van te voren nog gebeld. En gezien ik van werk kwam ( s'avonds rond 10en ) had ik een pantalon aan, en zittend in de trein is dat zo klote om je telefoon er weer terug in te doen ( zeker iPhone ) dus had ik hem in mijn jaszak gedaan.

Had ook Conner&Davis gebeld, zeggende dat de mevr. van Belcompany gewoon gezegt heeft dat diefstal gedekt is, en dat die mevrouw verkeerde informatie verschaft heeft. Hun, jaja, maar je heb 7dagen de tijd om de voorwaarden te lezen en als je er niet mee eens ben je het allemaal weer terug kan draaien.

Nofi, en het zal wel legaal zijn, maar wie leest zijn verzekeringsvoorwaarden als je net je telefoon hebt.
Ik vind het erg dat een legaal bedrijf ( verzekeringsmaatschappij) zo gemakkelijk op het randje van illegaliteit, danwel onbeschoft kan blijven.

Proberen het nu nog op verzekering van palief te gooien, maar ben bang dat daar ook niks uitkomt.

Conner&Davis :(
Save&Sure :(
Belcompany :(
nofi maar in 2009 weet men toch wel dat mevrouw belmiepstudent bij het callcenter niet altijd helemaal de waarheid verteld? Juist bij een service die ik speciaal er boven afneem voor een x prijs per maand, wil ik wel cocnreet weten tot hoeveel euro ik gedekt zou zijn en onder welke voorwaarden. Anders is het voor hen ook wel makkelijk. Verzekering afsluiten, met je buurjongen afspreken dat hij hem fictief steelt. Hem als dank jouw oude telefoon geven en jij van de verzekering een nieuwe krijgen. Vind het ergens wel logisch dat ze een soort bewijs willen zien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:19

the mod man

iets van beeldmaker

Mijn ipod touch is gestolen en die was ook verzekerd (dixons en hun verzekeringspartner) Ik naar de politie aangifte gedaan. Spul opgestuurd naar verzekering. Nee u krijgt niks vergoed dit valt onder zakkenrollen en dat is uitgesloten in onze verzekering. Ben je ook eens goed verzekerd denk je. Anyway dit is beetje offtopic.

I can't wait to shoot!

• thijszor
MsG schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:17:
[...]

nofi maar in 2009 weet men toch wel dat mevrouw belmiepstudent bij het callcenter niet altijd helemaal de waarheid verteld? Juist bij een service die ik speciaal er boven afneem voor een x prijs per maand, wil ik wel cocnreet weten tot hoeveel euro ik gedekt zou zijn en onder welke voorwaarden. Anders is het voor hen ook wel makkelijk. Verzekering afsluiten, met je buurjongen afspreken dat hij hem fictief steelt. Hem als dank jouw oude telefoon geven en jij van de verzekering een nieuwe krijgen. Vind het ergens wel logisch dat ze een soort bewijs willen zien.
Dan moeten ze maar geen verzekeringsmaatschappij worden? Zo kunnen we bezig blijven, ja, omdat je niet een paars oog heb krijg je van ons geen geld :(

En trouwens, een verzekering is product gebonden. dus waarneer jij aangeeft ( waar of niet waar ) dat hij gestolen is, is je verzekering meteen opgezegt.

Ik weet gewoon dat hij gestolen / zak gerold is. Klaar.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bokkow schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:07:Daar had ik ook aan gedacht, heb het echter nergens aan gekoppeld zitten (geen outlook of niks) maar er wordt wel een reservekopie opgeslagen op mn pc van mn iPhone, kan ik die ook op een andere manier uitlezen wellicht?
Het kan, maar eenvoudig is het helaas niet. Lees dit maar eens:
http://www.uninnovate.com...r-iphone-give-me-my-data/

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MsG schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:32:
Wordt er tegenwoordig eigenlijk nog aan sms bommen gedaan? Het lijkt me dat een dief toch gewoon de simkaart mogelijk wegmietert en zijn eigen er in stopt. En de tegenwoordige telefoons gaan echt niet stuk bij een overkill aan smsjes. Ze lopen hoogstens even vast.
Die worden afgeleverd op IMEI nummer, dus een nieuwe SIM-kaart heeft ook geen nut.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Dit draagt toch niets bij, bij deze al erg oude, discussie? De laatste reactie was uit 2009. Onnodig topics kicken hebben we liever niet.

[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 21-08-2012 22:01 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Pagina: 1