Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA 64-bit] OEM versie overnemen

Pagina: 1
Acties:

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Heb even zitten googlen en gezocht op het tweakers forum maar heb geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

Een maat van mij heeft een 1,5 jaar terug een pc gebouwd en vista 64 OEM erbij gekocht.
Hij heeft problemen met spellen en drivers met de 64bit versie.
Dus is hij weer terug gegaan naar XP.
Nu kan ik van hem zijn OEM versie overnemen.
Nu mijn vraag is dit mogelijk?
Hij draaid deze OEM versie dus zelf niet, hij heeft deze 2/3x geinstalleerd verder niet gebruikt.
Ik installeer deze op een compleet nieuw systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Phasis op 26-02-2009 11:41 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:44
Als je zijn moederbord er bij overneemt zal het geen probleem zijn. Windows Vista OEM is gekoppeld aan het moederbord en mag officieel niet worden overgenomen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

de key is gebonden aan de hardware , dus ik weet niet zeker of dat gaat lukken bij vista, bij xp kon je altijd je key gewoon heractiveren

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03
de licentie is computer gebonden, maar waarschijnlijk krijg je hem (eventueel telefonisch) wel geactiveerd. Officieel mag het dus niet, maar het is wel te doen.

"Definitie
OEM-software (Original Equipment Manufacturer) of gebundelde software is software die wordt geleverd bij een nieuwe computer. Volgens OEM-softwarelicenties is het meestal niet toegestaan om de software door te verkopen zonder de bijbehorende computer of, in sommige gevallen, zonder computerhardware in het algemeen."

• Phasis
coyote1980 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:41:
Als je zijn moederbord er bij overneemt zal het geen probleem zijn. Windows Vista OEM is gekoppeld aan het moederbord en mag officieel niet worden overgenomen.
Ok bedankt voor de reacties.
Ik neem niks over van zijn pc verder.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Officieel gezien zou het niet mogen. Als die vriend van hou het netjes heeft gedaan heeft hij namelijk ook de bijbehorend sticker op zijn behuizing geplakt.

In de praktijk kan je, mocht je niet door de automatische activatie heenkomen, de MS helpdesk bellen en zeggen dat je je moederbord hebt moeten vervangen omdat deze kapot was. Dan kan je eigenlijk altijd alsnog activeren.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Vaak kan je zelfs nog je kopie activeren door een geautomatiseerd telefoonsysteem. Ideaal is anders, maar het werkt prima. Ik geloof dat je dit 3 keer kan doen (weet ik niet zeker!).

Gewoon bellen met het nummer wat op het scherm staat, mocht de activering mis gaan.

Maar zoals gezegd; kan wel, maar mag niet.

• Phasis
Ok bedankt, dat schept meer duidelijkheid.
Het is dus mogelijk.
Hij heeft er dus veel geld aan uitgegeven maar gebruikt het niet omdat er bij hem problemen optreden.
Dus is het zonde van zijn geld geweest, en voor mij scheelt het weer geld.

Dit geeft dus de mogelijkheid op kans van slagen.
Want als ik mijn nieuwe pc klaar heb en vista heb geinstalleerd, en ik kan deze niet activeren is het ook zonde van de tijd.
Pagina: 1