Windows 2003 Roaming Profiles

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Goedemorgen,

Ik hoop dat 1 van jullie ons hierbij kan helpen.. we zitten hier met volgende probleem:

We hebben 2 Domain Controllers op 2003 draaien met hier een 500 Computers aan gekoppeld.
Heel veel mensen gebruiken zwervende/roaming profiles, aangezien deze personen veel onderweg zijn.

Nu gebeurd het de laaste tijd heel vaak dat zodra de mensen "onder weg" hun laptop opgeschoond hebben ( denk aan documenten verwijderd etc.. ) en ze komen terug op het hoofdkantoor dat de oude documenten terug gekopieerd worden vanaf de server in het profiel.

Dit is uitermate frusterend, wat denken jullie dat hier het probleem kan zijn ? ( uphclean is al geinstalleerd ).
Is dit een rechtenkwestie op de map van de profielen?

Alvast bedankt!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

is dit niet logisch of denk ik verkeerd?

Wij hebben ook roaming profiles, maar op het moment dat ik m'n netwerkkabel eruit haal, ga opschonen en dan m'n pc uit doe; en dan m'n pc weer aan doe (en de cable terug doe). Dan zal ie m'n 'oude profiel vd server gaan halen en heb ik m'n reeds verwijderde docs toch terug omdat ie m'n oude profiel weer gaat laden vanaf de server.
Immers, het hernieuwde profiel is niet gekopieerd naar de server doordat ik geen connectie had!
Of zie ik iets over het hoofd?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maar beerns, is daar nou juist niet het onderdeel 'synchronisatie' voor?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spone schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:34:
Maar beerns, is daar nou juist niet het onderdeel 'synchronisatie' voor?
dan moet je wel je Documents folder uit je profile halen en redirecten en offline beschikbaar maken.

Als je dat niet doet, tja. Kwestie van op de blaren zitten dan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ik snap dat dit wellicht logisch is, dus dan gaat het altijd van server --- > werkstation ?
Het zou mooi zijn als dit andersom zou gaan... snap je ?

Hoe zouden jullie dit probleem oplossen ?

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
shakespeare schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:05:
ik snap dat dit wellicht logisch is, dus dan gaat het altijd van server --- > werkstation ?
Het zou mooi zijn als dit andersom zou gaan... snap je ?

Hoe zouden jullie dit probleem oplossen ?
Dat is het principe van een Roaming Profile. Bij het inloggen wordt je profiel opgehaald van de server en bij het afloggen wordt deze weer gekopieerd naar de server. Kijk eens naar Group Policies. Hierin kun je heel makkelijk je My Documents, Desktop e.d. naar de homedirectory oid van een gebruiker redirecten, waarna je de homedirectory offline beschikbaar kunt maken.

Zoek maar eens op google naar "Redirect My Documents".
Pagina: 1