Bij de klant waar ik zit zijn we bezig met een migratie van MSSQL 2000 naar MSSQL 2008 en volgen de detach-attach methode. Bij het testen van de omgeving bleek dat het uitlezen van een aantal views door SAP bijzonder lang duurt. Het bleek dat 1 van de onderliggende views nog een wijziging had ten opzichte van de productie omgeving dus die heb ik opnieuw uitgerold en nu blijkt ineens dat de view die door SAP wordt uitgelezen een significante factor sneller is geworden (31 seconden in plaats van 2 uur!).
Wat mij echter verbaast is dat de aanpassing aan die onderliggende view dusdanig triviaal is dat het aan de SQL niet ligt. Ik vermoed dan ook dat de execution plans van de views gewoon niet klopten met de MSSQL 2008 omgeving.
Weet iemand of dit inderdaad zo is/kan zijn en hoe je die plans kunt bijwerken? Nu rollen we die views weer opnieuw uit en is het probleem opgelost.
Wat mij echter verbaast is dat de aanpassing aan die onderliggende view dusdanig triviaal is dat het aan de SQL niet ligt. Ik vermoed dan ook dat de execution plans van de views gewoon niet klopten met de MSSQL 2008 omgeving.
Weet iemand of dit inderdaad zo is/kan zijn en hoe je die plans kunt bijwerken? Nu rollen we die views weer opnieuw uit en is het probleem opgelost.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90