Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 14:40
Hallo allemaal,

Ben momenteel bezig met het opzetten van een eigen bedrijfje nu kan ik zelf aardig overweg met Excel. Momenteel ben ik bezig met een soort van factuur database. Nu wil ik graag een standaard formulier waar in de gegevens terecht komen via een macro. Nu lukt dat aardig zoals std. de datum van vandaag enz. Nu ben ik opzoek naar iemand die mij kan helpen... Als volgt:

De gegevens zijn ingevuld
De macro verplaatst de gegevens in het formulier (dmv een button)
Deze wordt twee maal uitgeprint
Vervolgens krijg je een popup "opslaan als" daar staat standaard het volgnummer al ingevuld
Deze sla je dus direct op

Nu het moeilijkste: het volgnummer wordt telkens met 1 verhoogd (opeenvolgend)
Dus de macro haalt het formulier leeg gaat naar het blad "gegevens" haalt daar alles behalve het volgnummer weg en verhoogt deze met "+1" en slaat het orginele std. formulier op en sluit deze.

Dit is erg effectief want de volgende keer dat we een nieuwe factuur moeten opmaken, staat het volgnummer al goed, en hoeven we niet de administratie in te duiken om het volgende volgnummer te bepalen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Koen Alberts

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Dat moet op te lossen zijn met 2 regels VBA code in je macro, heb je daar al naar gekeken?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Het klinkt mij eigenlijk in de oren als iets wat je beter met een database kan doen, zoals access. Tabelletje voor de klanten en eentje voor de facturen. Als je dan een automatisch ophogend nummer kiest voor je facturen, is dat allemaal meteen geregeld. Dat moet volgens mij heel makkelijk kunnen met een formulier.
Nu gaat het misschien nog wel ok in excell, maar als het straks wat groter is of uitgebreider moet, loop je toch tegen beperkingen aan. Daarom zou ik meteen degelijk beginnen en een databaseje klussen.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best