Toon posts:

Center speaker + subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede center speaker en een goede subwoofer voor mijn Pioneer VSX-918 A/V receiver.
Heb reeds 4 speakers van Pioneer maar zou graag nu mijn surround compleet willen met een center speaker en subwoofer.

Wat raden jullie me zo aan? Geen al te dure speakers graag, is maar voor een kamer van 3x6m.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat is niet te duur?
Wat heb je zelf zoal gevonden?

[ Voor 44% gewijzigd door DeeJee op 26-02-2009 10:34 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf nog niet gezocht, ik dacht van het maar direct aan de experts hier te vragen :-)
Prijs 200-300 voor beiden, dus niet apart. Vind het niet nodig om heel veel geld uit te geven als het toch maar in een klein kamertje is waar ik af en toe eens game of een film bekijk.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:39:
Prijs 200-300 voor beiden, dus niet apart.
Dan gaan de eerste 13 woorden van je OP helaas niet lukken ben ik bang. Een goede subwoofer alleen kost al veel meer dan dit. Je kan beter ietsjes doorsparen dan een brakke subwoofer kopen die staat te flubberen en brommen.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Welke speakers heb je nu? Het is namelijk wel handig om te kijken wat het rendement van deze luidsprekers is (dB bij 1W @ 1M).
Want dan kan je pas een goede center luidspreker uitzoeken, als deze namelijk een ander rendement heeft gaat hij of te hard of te zacht spelen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me het veiligst om in dezelfde serie te zoeken. Of in ieder geval bij hetzelfde merk...

Grootste kans dat je bijpassende klankkleur krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Zal dan even de plaatstelijke audiostore binnenwandelen en op zoek gaan naar deftig Pioneer materiaal. Alvast bedankt voor de aanwijzingen.

Verwijderd

je budget is nou niet echt heel ruim

Wharfedale 9.cc of 9.cs ( 99 of 129 ) en een Wharfedale SW150 ( 199 euro )

ik heb deze sinds pas....i.c.m. wharfedale 9.1 speakers, klinkt echt super.
Die sub die dreunt toch echt flink en zuiver....tijdens normale muziek en tv en films op 50% volume staan.

met de betere surround films op +/- 65% en dan voel ik de bank trillen met explosies etc.
scoren in elke review een zeer goed deze boxen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:43:
Want dan kan je pas een goede center luidspreker uitzoeken, als deze namelijk een ander rendement heeft gaat hij of te hard of te zacht spelen.
Dit kan je op je receiver uiteraard bijregelen. Een klankkleur is veel belangrijker in de praktijk (voor een center).

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Zal even op zoek gaan naar die Wharfedale speakers. Prijs is nu niet echt een probleem voor mij maar vindt het wat gek om heel veel geld uit te geven als ik maar af en toe een film bekijk. Zou eerder meer geld uitgeven aan een setje die op de woonkamer staat, maar hier spreek ik nu over mijn slaapkamer.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.