4x PDF file op één A4

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een PDF file op A4 formaat.

Ik nu wil ik deze PDF file 4x op een A4 afdrukken dus:

xx
xx

Met x de PDF file (wat een plaatje is).

Hoe kan ik dit doen? Ik heb geprobeerd om er een JPG van te maken en dan gewoon in Word in te voegen in een 2x2 tabel, maar dat komt de kwaliteit niet ten goede.

De PDF file heeft ook van die randjes van de drukker (van die kruisjes in de hoeken) en daar moet ik ook vanaf...

In welk programma kan ik eenvoudig PDF files invoegen en eenvoudig afdrukken?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij doe je veel te moeilijk. Maak een screenshot van de PDF; sla deze op in een lossless formaat en voeg die 4x in, bijvoorbeeld in Word. Editten doe je in je favoriete image-editor; en klaar? Waarom zou hier een kant-en-klaar programma beschikbaar voor zijn?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 20:39

Haan

dotnetter

Of kan je niet zelfs bij het printen van de PDF, instellen dat je 4 pagina's per A4 wil afdrukken en dan 4x die pagina laten afdrukken?

edit:
dat kan dus niet, dan zou je de PDF moeten aanpassen dat je een PDF van 4x dezelfde pagina hebt

[ Voor 28% gewijzigd door Haan op 26-02-2009 10:44 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:27

TeeDee

CQB 241

Je kan via Acrobat Reader gewoon 2x2 up printen. Paskruizen weghalen wordt lastig via Reader (volgens mij), maar er zijn ook vast wel tools waarbij je je PDF kan croppen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:35:
Volgens mij doe je veel te moeilijk. Maak een screenshot van de PDF; sla deze op in een lossless formaat en voeg die 4x in, bijvoorbeeld in Word. Editten doe je in je favoriete image-editor; en klaar? Waarom zou hier een kant-en-klaar programma beschikbaar voor zijn?
Dit heb ik dus gedaan... maar dan daalt de kwaliteit gigantisch...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe kan de kwaliteit dalen als 4x een lossless kopie afdrukt? Desnoods laat je heel word eruit en doe je het kopieren en printen vanuit je image-editor.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

itarix

404 soul not found

Bestand openen met adobe pdf reader --> print --> page scaling op "multiple pages per sheet" zetten.
en dan invullen dat je 2 bij 2 wil hebben. --> Print --> Klaar

Je kan eventueel met de wait collect functie van pdfcreator de bestanden eerst samen voegen.

[ Voor 5% gewijzigd door itarix op 26-02-2009 10:54 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:27

TeeDee

CQB 241

itarix schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:51:
Bestand openen met adobe pdf reader --> print --> page scaling op "multiple pages per sheet" zetten.
en dan invullen dat je 2 bij 2 wil hebben. --> Print --> Klaar

Je kan eventueel met de wait collect functie van pdfcreator de bestanden eerst samen voegen.
En nu nog de paskruizen...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
Probeer het anders met Foxit PDF Reader? Die heeft ook vrij uitgebreide printmogelijkheden.

edit: je zou zelfs met PDF reader een wit vlakje op die paskruizen kunnen plaatsen. Weet alleen niet of je dan zo'n trial tekst krijgt onderin.

En anders OpenOffice om de kruisjes weg te halen en 2x2 te printen.

[ Voor 54% gewijzigd door Jazco2nd op 26-02-2009 11:10 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 20:39

Haan

dotnetter

Dan inderdaad gewoon in een paint-achtig programma gooien en die lijntjes weggummen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1