MySQL naar SQL Express

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb me rot gezocht, maar kon geen goede (freeware) oplossing vinden.

Wij hebben bij een klant nog een PHP applicatie draaien (tegenwoordig zijn we over op ASP.net/C#) met een MySQL database. Aangezien de stabiliteit en betrouwbaarheid een issue is, gaat dit over naar SQL Express (er draait nu een XAMPP die er regelmatig uitvliegt).

Maar hoe krijg ik in himmelsnam de MySQL database in SQL Express? Via de studio management wil het niet, want hij geeft errors op zoveel dingen, terwijl ik hem nadrukkelijk als MSSQL heb gebackupped.

Zowel de MySQL als de SQL Express server draaien op 1 machine...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:53
Ik neem aan dat je SQL Server White Papers: Migration from MySQL, Oracle, Sybase, or Microsoft Access to Microsoft SQL Server en Migrating MySQL to Microsoft SQL Server 2000 al gevonden had?

Verder gaarne even de verkregen foutmeldingen vermelden :)

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-02-2009 09:46 ]

Specs

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Met de hiervoor aangegeven links zou het moeten lukken. De standaard manier is dat je een ANSI-standaard dump maakt van de MySQL database. Daar komt standaard SQL uit die je vervolgens weer kunt uitvoeren op de SQL Server.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik weet niet 100% zeker of deze het kan, maar het zou me niets verbazen als dit gewoon kan met de MySQL Migration Toolkit

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@asfaloth > Die had ik nog niet gevonden (heb serieus wel een uur zitten googlen). Maar ide hou ik er bij

@Spider.007 > volgens mij is dat alleen naar MySQL, niet naar MS SQL (zou ook dom zijn als ze dat aanboden natuurlijk ;) )

Hij zeurt over datavelden enzo, maar ik las in de whitepaper dat daar verschil in zit, ik ga maar gewoon handmatig aan het klooien. Tabellen zitten er in, nu de data nog.

ENUMs gaan dus anders, maar dat heeft geen consequenties. Enige waar hij moeilijk over deed waren timestamps en de backticks om tabelnamen, maar dat is verholpen en klaar.

Heb gelukkig geen stored procedures oid op die database draaien

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 26-02-2009 10:32 ]