[Gigabyte 9600GT Silent] Strepen, blokjes, kleuren, DOA? ;(

Pagina: 1
Acties:

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Topicstarter
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Gigabyte NX96T512HB videokaart. Dit is een nVidia 9600GT met 512MB in de Silent uitvoering en dus passief gekoeld. Ik heb de videokaart in het juiste slot geplaatst op mijn ASUS P5N32-E SLI Plus moederbord en de videokaart verder correct aangesloten. Tijdens het opstarten van de computer zie je soms al blokjes in beeld verschijven, waardoor het POST scherm al wat onleesbaar wordt. Start de computer op, dan verschijven na korte tijd ook in Windows blokjes en strepen in beeld, veranderen menu balken van kleur (knipperend paars of groen bijvoorbeeld)... en niet lang daarna loopt het systeem vast. Je hebt nog net genoeg tijd om dit te merken, want het volgende moment wordt het scherm zwart. Ik vraag mij af of de videokaart kapot is of dat er iets anders aan de hand kan zijn. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Ik heb alle topics van de afgelopen drie maanden nagelezen die iets soort gelijks meldden; het enige dat hieruit naar voren kwam (behalve dan dat een videokaart kapot kan zijn) is bijvoorbeeld de voeding. In de bewuste computer zit een 500 Watt voeding van Cooler Master, model Silent Pro, dus dit zou het pobleem niet moeten zijn. Is mijn nieuwe videokaart DOA? :'(

Not trying to pretend the enemy that I am.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

zet eens een fan op het koelblok? want passive kaarten gaan idd nogal snel veel te heet (vooral het geheugen)
en als dat niet (genoeg) helpt, dan issie idd doa.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Topicstarter
AlexanderB schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 01:19:
zet eens een fan op het koelblok? want passive kaarten gaan idd nogal snel veel te heet (vooral het geheugen)
en als dat niet (genoeg) helpt, dan issie idd doa.
Om te beginnen mag je verwachten dat een passief gekoelde videokaart geen losse fan meer nodig heeft. Een losse fan heb ik niet geprobeerd, wel heb ik het zijpaneel van de case, een Antec Sonata III, er af gelaten om te kijken of dit scheelt, maar helaas... Dat wordt dus een RMA. :'(

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Een passieve kaart werkt natuurlijk alleen goed als je genoeg airflow in je kast hebt. Nou weet ik niet hoe dat zit bij een antec Sonata III maar als er niet genoeg lucht door je kast blaast/ververst wordt dan blijft die kaart ook niet koel. Het zijpaneel eraf halen heeft niet zoveel nut, want je zorgt dan juist dat de lucht er minder hard langs blaast. Probeer eens met een tafelventilator te koelen, en kijken of het dan beter gaat.
Als het dan wel werkt moet je kijken of je extra airflow in je kast kan hebben.. Als je een Antec Tricool hebt kan je die ook harder zetten.
Werkt het niet dan is je kaart toch echt kapot.
Als nou die nieuwe binnenkrijgt, probeer dan eerst even met tafelventilator windows enzo te installeren, en dan kan je ook de temperaturen bekijken.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Klinkt als oververhit videogeheugen. Daar krijg je in-game artifacts van (groene/paarse blokjes/strepen).

Gewoon terug sturen die hap. Mocht je dan nog eventueel een andere kaart kunnen krijgen voor hetzelfde geld (oftewel, heb je hem besteld bij een klantvriendelijke shop ;) ) dan zou ik als ik jouw was om een actief gekoelde kaart vragen. Dus de fan versie van de 9600GT. Tenzij je heel erg optimistisch bent over je airflow natuurlijk...

één is geen, twee is één

Verwijderd

Wackoz schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:41:
Klinkt als oververhit videogeheugen. Daar krijg je in-game artifacts van (groene/paarse blokjes/strepen).

Gewoon terug sturen die hap. Mocht je dan nog eventueel een andere kaart kunnen krijgen voor hetzelfde geld (oftewel, heb je hem besteld bij een klantvriendelijke shop ;) ) dan zou ik als ik jouw was om een actief gekoelde kaart vragen. Dus de fan versie van de 9600GT. Tenzij je heel erg optimistisch bent over je airflow natuurlijk...
Is inderdaad wel de veilige oplossing :)
Pagina: 1