Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Gigabyte NX96T512HB videokaart. Dit is een nVidia 9600GT met 512MB in de Silent uitvoering en dus passief gekoeld. Ik heb de videokaart in het juiste slot geplaatst op mijn ASUS P5N32-E SLI Plus moederbord en de videokaart verder correct aangesloten. Tijdens het opstarten van de computer zie je soms al blokjes in beeld verschijven, waardoor het POST scherm al wat onleesbaar wordt. Start de computer op, dan verschijven na korte tijd ook in Windows blokjes en strepen in beeld, veranderen menu balken van kleur (knipperend paars of groen bijvoorbeeld)... en niet lang daarna loopt het systeem vast. Je hebt nog net genoeg tijd om dit te merken, want het volgende moment wordt het scherm zwart. Ik vraag mij af of de videokaart kapot is of dat er iets anders aan de hand kan zijn. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Ik heb alle topics van de afgelopen drie maanden nagelezen die iets soort gelijks meldden; het enige dat hieruit naar voren kwam (behalve dan dat een videokaart kapot kan zijn) is bijvoorbeeld de voeding. In de bewuste computer zit een 500 Watt voeding van Cooler Master, model Silent Pro, dus dit zou het pobleem niet moeten zijn. Is mijn nieuwe videokaart DOA?
Not trying to pretend the enemy that I am.