Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
Sinds kort een probleem met een wat oudere laptop.

Het is een asus a2500s (zo uit mijn hoofd)
win xp pro
1gb ram
p4 3.04 ghz

deze had ik een tijd niet gebruikt, maar omdat hij stond te verstoffen heb ik alles geupdate om hem te verkopen. maar net toen ik hem heb verkocht(vriend dus niks raars mee gedaan) kreeg hij kuren.

Nadat windows is opgestart(je ziet het windowslogo en het bekende 'laad balkje') valt het beeldscherm uit. Dit was nooit eerder gebeurt. het systeem draait gewoon (lang) in de bios, alleen daar kon ik niets om het probleem op te lossen. toen heb ik hem opgestart in veilige modus, wat wel gewoon werkte en een systeemherstel gedaan naar een vorige datum. Dat werkt en de laptop doet het dan gelijk weer normaal.

Alleen later gebeurt het toch weer.

Systeemherstel is blijkbaar alleen voor korte duur een 'oplossing' weet iemand waar het aan kan liggen?

de laptop heb ik niet zelf meer binnen handbereik, dus eventuele oplossingen kunnen wat langer duren voordat ik het kan proberen. Echter zijn oplossingen meer dan welkom en dan test ik ze de volgende keer direct allemaal uit.

[ Voor 11% gewijzigd door hrichard op 25-02-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik zie in je post alleen terug dat je hem 'geupdate' hebt. Al eens een poging gedaan een verse windows installatie erop te zetten?

Zeker aangezien hij in veilige modus en na systeemherstel wel goed loopt lijkt het me een software/driver probleempje..

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
excuus voor de late reactie,

geupdate betekend in dit geval dat ik de laptop naar alle laatste drivers heb gebracht e.d. ook de laatste versie van windows.

nu is er de laatste tijd niets geupdate anders dan windows zelf vermoed ik. kan het zijn dat de windowsupdate de fout veroorzaakt?

nu heb ik de laptop in ieder geval hier en ga ik proberen te herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien is in windows of in de driver van de grafische kaart ingesteld dat hij alleen het externe scherm moet gebruiken? Dat zou betekenen dat je beeld hebt zolang de driver nog niet is geladen, en dat daarna het laptopscherm wordt uitgeschakeld en het beeld op een extern scherm wordt gezet. In de veilige modus wordt deze driver niet geladen; je houdt dan dus gewoon beeld.

Misschien heeft je laptop wat sneltoetsen waarmee je tussen laptopscherm/extern/beide kunt schakelen? Probeer die dan eens. Anders hang je er even een extern scherm aan, dan zie je het snel genoeg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Alle drivers wel correct er op? In apparaatbeheer hoor je dus geen onbekende apparaten en gele uitroeptekens te zien!

Check het geheel in ieder geval eens met een externe monitor er aan. Probeer verder de videokaart driver er eens af te halen. Zorg ervoor dat je ATK0100 ACPI er op hebt (denk dat die ook voor jou laptop geldt zoals alle andere Asus laptops, anders een 'ACPI' driver).

Mocht het niet lukken, dna zul je toch eens een clean install moeten doen van windows. Dus alles leeg en er opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
bij apparaatbeheer staat bij usb controller een vraagteken, dat ben ik nu aan het oplossen. (is opgelost)

het probleem is dat na een systeemherstel de laptop na een tijdje hetzelfde vertoond., dus ik kan niet direct zien of het goed is of niet. Hij werkt nu prima zou je denken, maar het probleem deed zich voor na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Er staat op dit moment een ACPI Uniprocessor-pc driver geinstalleerd.

videodrivers bijgewerkt

usb contoller/driver geinstalleerd

de hotkeys werken gewoon, ik kan de lcd ook uit zetten, echter dan kan ik nog wel wat zien(héel donker maar wel zichtbaar) als dat het geval was geweest met opstarten, had ik nog wel wat gezien, maar ik zag helemaal niks na het windowslogo,enkel geluid.

Op dit moment werkt de laptop weer, alleen kan het zijn dat hij later nog eens dezelfde kuren gaat vertonen, alvast bedankt voor de reacties, wie weet zat de oplossing er tussen.

Mocht hij het binnenkort weer niet doen zal ik weer reageren.

[ Voor 42% gewijzigd door hrichard op 18-03-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
hrichard schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:49:
Er staat op dit moment een ACPI Uniprocessor-pc driver geinstalleerd.
Kijk eens welke driver Asus op zijn supportsite heeft (support.asus.com) en werk die eens bij. Het kan zijn dat dit de goede is hoor, maar uni klinkt als universeel en dus niet geoptimaliseerd.

Volgende keer kun je overigens op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif drukken om wat toe te voegen aan je bericht, daarvoor hoef je geen nieuw bericht te posten.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 18-03-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Op de asus site heb ik de ATK0100 driver gevonden(edit: die bij mijn model laptop staat), kan ik deze gewoon downloaden en installeren of moet er dan eerst nog het een en ander gedeinstalleerd worden?

[ Voor 10% gewijzigd door hrichard op 18-03-2009 12:09 ]

Pagina: 1