Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Startup script dat de tijd controleert

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een startup script dat ie na rebooten de tijd van de machine controleert. Bijvoorbeeld als de opgegeven tijd in de script (06:00 uur) niet overeen komt met die van de cliënt machine (06:05 uur), de pc wordt dan automatisch afgesloten.

Alvast bedankt.

Edit: De cliënt machine draait op WinXP.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 23:17 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21
Met Kixtart is zoiets vrij eenvoudig te scripten.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mag ik misschien wel vragen waarom je als de klok dus niet gelijk loopt, je de PC wil laten afsluiten?

Je kan toch ook de tijd synchroniseren in het startupscript als de tijd teveel scheelt (

net time \\servernaam /SET /YES

Bij vista clients weet ik niet of dit gaat werken, want je moet wel bevoegheden hebben...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:12:
Ik ben opzoek naar een startup script dat ie na rebooten de tijd van de machine controleert. Bijvoorbeeld als de opgegeven tijd in de script (06:00 uur) niet overeen komt met die van de cliënt machine (06:05 uur), de pc wordt dan automatisch afgesloten.

Alvast bedankt.
Scriptrequests doen we niet aan, we zien liever dat je zelf ook wat moeite steekt in een oplossing vinden.

Doe dus eerst zelf wat, als je er niet uitkomt en de Search of Google helpen je niet verder kun je een topic openen.
Geef dan alleen wel aan wáár je op gezocht hebt en wat je obstakels zijn :)

Dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.