Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen geluid uit audiokaart!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de pc van een vriend opnieuw geinstalleerd omdat hij een virus had, maar eerst gaf hij in het apparaat beheer aan met zo'n gele gevarendriehoek dat de driver niet was geinstalleerd. Driver geinstalleerd en toen stond alles goed in het apparaat beheer. Maar nog 0 komma 0 geluid. Verder staat alles ook goed ingesteld, alle nieuwste update's zijn geinstalleerd mar krijg er geen geluid uit.

System specs:
Acer Aspire T310
CPU Type: Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Moederbordnaam: Acer E61ML
Moederbord Chipset: SiS 661FX/GX
Systeemgeheugen: 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Video kaart: SAPPHIRE RADEON 9600SE Edition
Geluidskaart: Realtek ALC655 @ SiS 7012 Audio Device

Ik hoop dat iemand me met dit probleem uit de brand kan helpen want ik kom er niet meer uit

Verwijderd

Goede bron gekozen?
Goede stekkertje op de goede plek in het mobo gestoken?
Staan de speakers aan?
Output-device goed gekozen?

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:28:
Goede bron gekozen?
Goede stekkertje op de goede plek in het mobo gestoken?
Staan de speakers aan?
Output-device goed gekozen?

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Lijkt me sterk dat het een fysiek probleem zou zijn (zoals stekkertje verkeerd in het mobo), want wat ik er uit begrijp is dat hij enkel een format + herinstall van windows heeft uitgevoerd, wat wijst op een sofwareprobleem.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
heb je alle schuifjes open en niks gemute?! Dat is namelijk de standaard fout. Verborgen mutes

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:33:
[...]

Lijkt me sterk dat het een fysiek probleem zou zijn (zoals stekkertje verkeerd in het mobo), want wat ik er uit begrijp is dat hij enkel een format + herinstall van windows heeft uitgevoerd, wat wijst op een sofwareprobleem.
Les 1 in troubleshooten: kabels controleren. Daarna pas elders kijken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Wat ook wel eens kan is dat het geluid ingesteld is op 5.1 terwijl het eigenlijk 2.0 moet zijn. Dan gaat het ook niet werken ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met opzet de pc mee naar huis genomen om dat ik daar meer aparatuur en sofware bij de hand heb. Maar alle kabels zijn aangesloten, heb in de uitgangen aan de voor en achterkant oordopjes gedaan en ook een set standaard pc speakers, maar alles doet het gewoon niet. Het ligt dus volgens mij niet aan de kabels.

Verder is er maar 1 output device beschikbaar om te selecteren dus daar kan de fout ook niet liggen. Ook staat er niets op mute en alle schuiven staan vol open.

Wat kan dan nog het probleem zijn?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:33:
[...]

Heb ik ook vaak gehad die opmerking,maar me toch nog wel eens vergist in dat soort zaken en toch een uur voor niets zitten zoeken en een hoop gevloek

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pas op de SIS7012 is een aparte driver dat is het eerste punt want ik heb zelf dat probleem ook gehad. Ik dacht ook hee dat is mooi een Realtek geluidkaart maar bleek gewoon een SIS driver nodig te zijn (of anders forceer Windows hiervoor om toch de SIS driver te installeren). Kijk even op het moederbord of je jumpers voor de frontaansluiting erop zitten. Want dan komt het geluid heel zacht door of helemaal niet.

[ Voor 34% gewijzigd door itsalex op 28-02-2009 11:32 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1